Storegate i samarbete med Moderna Försäkringar erbjuder Elgigantens kunder säker lagring och automatisk backup.

Storegate erbjuder en webbaserad tjänst för säker lagring av digital information. Istället för att lagra sin information på sina egna hårddiskar kan man även lagra den hos Storegate på ett säkert, bekvämt och kostnadseffektivt sätt via Internet. Skulle datorn krascha eller bli stulen hämtar man enkelt tillbaka sina filer från sitt Storegatekonto, den lagrade informationen kan nås när som helst, var som helst och från vilken dator eller mobiltelefon som helst.

- Vi på Storegate är mycket glada över vårt samarbete med Moderna Försäkringar, säger Torbjörn Nilsson, partneransvarig på Storegate AB. Att spara digital information via Internet är fortfarande nytt. Allt för många gör fortfarande backup på CD-skivor eller USB-minnen. Alternativ som tyvärr ger väldigt låg säkerhet. Tidigare så har Trygghetsavtalet man tecknar då man köper en dator, mobiltelefon eller digitalkamera ett bra skydd för själva produkten. Men även om produkten ersatts efter skada så har det ofta varit omöjligt att återställa innehållet. Tack vare vårt samarbete får nu kunden ett unikt försäkringsskydd som faktiskt skyddar både produkten och innehållet, avslutar Torbjörn.

- Morten Mikkelsen, Nordic Category Manager Commercial Services på Elgiganten ser också väldigt positivt på samarbetet mellan Moderna Försäkringar och Storegate, vi ser frammot att kunna erbjuda tjänsten till Elgigantens kunder. För att kunna erbjuda marknadens bästa Trygghetsavtal är det viktigt attvianpassar oss till nya behov hos kunderna säger Morten. Att kunna skydda innehållet på lagringsmediafår stadigt större värde för våra kunder och är minst lika viktigt som själva produkten.

- Många av våra försäkringskunder är oroliga för att förlora digital information och kanske mest för att förlora sina bilder som man lagrar på datorn säger Kim Stjerngren, Key Account Manager på Moderna Försäkringar. Med Storegates tjänst kan vi nu erbjuda våra kunder en säker lagringsplats som ett komplement i vårt trygghetsavtal vilket gör vår tjänst än mer komplett. Vi startar i Elgigantens butiker i Sverige under augusti, men avsikten är att samarbetet skall utökas med flera nordiska länder avslutar Kim Stjerngren.

Torbjörn Nilsson, Storegate AB Tel: 0706-38 08 67, torbjorn.nilsson@storegate.se

Kim Stjerngren, Moderna Försäkringar Tel: 08-56200 627, kim.stjerngren@modernaforsakringar.se

Företagsfakta:

Moderna Försäkringar :

Moderna Försäkringar är marknadsledande inom produktförsäkringar. Med över två miljoner gällande produktförsäkringar i nio länder har bolaget byggt upp en omfattande kunskap och erfarenhet kring vad som krävs för att erbjuda bästa möjliga trygghet.Varje månad får 5000 skadedrabbade kunder hjälp med reparation eller utbytesprodukt bara i Norden. I koncernen ingår Moderna Försäkringar, Atlantica,samt Bilsport & MC. Sedan den 2 april 2009 ägs Moderna Försäkringar Sak av den danska försäkringskoncernen TrygVesta.

Storegate AB är leverantör av Internet-tjänster för säker lagring av digital information via Internet. Storegates tjänster erbjuds via samarbetspartners i Sverige, Finland och Norge men marknadsförs på ett flertal andra marknader via Internet. Storegates huvudkontor är placerat i Karlshamn och utvecklingsavdelning finns i Karlskrona. För mer information besök www.storegate.se.

• Webbtjänster

• säkerhetskopiering