I hjärtat av Rosendal, Uppsala, växer något helt unikt fram.

Enormt intresse för Emiles Trädgård i Uppsala

Igår lanserades livsstilsboendet Emiles Trädgård som skapas av Rosendal Fastigheter i Uppsala. Det är ett unikt boendekoncept som erbjuder boende och livsstil som vanligtvis lockar svenskar att flytta närmare Medelhavet. Istället tar Rosendal Fastigheter Medelhavet till hjärtat av Rosendal i Uppsala.

Fler än 500 anmälda deltagare kom på lanseringseventet igår för att få Emiles Trädgård presenterat.

- Det är ett enormt intresse för bostäderna i Emiles Trädgård och att lyckas attrahera så här många till ett event – i dagens marknad - talar tydligt språk om hur unik och välpaketerad boendeupplevelsen är här, säger Monika Pirslin, VD på Nya Boendet där bostäderna presenteras.

Hundra bostäder som alla delar på en tropisk innergård som håller klimatet 17-25C året om, saltvattenpool, kallbad, bastu, stor restaurang med Medelhavsmat, gym med spakänsla, coworking och orangeri på takterrassen. Full service i huset och framför allt unik upplevelse som skapas åt 50+ generationen som vill att njutning ska stå på den vardagliga agendan.

Emiles Trädgård, ett nytt bostadsprojekt som omdefinierar boende för den dynamiska 50+ generationen. Konceptet är en hyllning till ett nytt sätt att leva – en kombination av komfort, aktivitet och gemenskap.

- Vi vill omdefinierar boende för den dynamiska 50+ generationen i en skuldfri bostadsrättsförening med ett magnifikt boende i en tropisk miljö. Vårt koncept är en hyllning till ett nytt sätt att leva – en kombination av komfort, aktivitet och gemenskap, säger Gorgen Abrami, VD på Rosendal Fastigheter.

Det erbjuds 1-5 rok från 35 till hela 282 kvm att välja mellan. Vissa bostäder har egen suite med master bedroom som innehåller stor walk in closet och lyxigt badrum med bastu. På söndag är det säljpremiär för den första bostadsetappen och det sker digitalt via Nya Boendet. Saluhallen i Uppsala var fullsatt av nyfikna spekulanter där många imponeras av boendet och hur det kan ingå så mycket och samtidigt vara skuldfri förening. Första bostadsetappen innehåller 56 lägenheter.

Fakta om Emiles Trädgård

Bostadsutvecklare: Rosendal Fastigheter