7 november presenteras årets nominerade till Stora Journalistpriset

Årets nominerade presenteras i en livesändning den 7 november. Sändningen kommer att ledas av årets programvärd, programledaren och journalisten Annika Lantz.

Vilka som har chansen att vinna Stora Journalistpriset i kategorierna Årets Berättare, Årets Förnyare, Årets Röst och Årets Avslöjande tillkännages i en livesändning den 7 november klockan 11:00.

Värd för sändningen är årets programvärd, Annika Lantz, som kommer att presentera de nominerade tillsammans med juryns ordförande Jonas Bonnier. Sändningen kommer att finnas tillgänglig på storajournalistpriset.se.

Annika Lantz är programledare, komiker och författare. Hon har arbetat på Sveriges Radio sedan 1993 och medverkat i program som Kvällspasset, Morgonpasset och sitt eget Lantz i P3. Hon har även medverkat i TV-program som Parlamentet och Högsta Domstolen, och gjort den egna pratshowen I afton Lantz i SVT. Lantz har skrivit flera böcker och tilldelades Sveriges Radios språkpris 2016.

Stora journalistpriset den 21 november 2024
Prisutdelningen hålls på Bonniers Konsthall den 21 november, från klockan 18:00. Utöver vinnarna i kategorierna Årets Berättare, Årets Förnyare, Årets Röst och Årets Avslöjande offentliggörs också vinnaren av Lukas Bonniers Stora Journalistpris.

I år kommer prisutdelningen inte att livesändas, och vi uppmuntrar därmed redaktioner som vill bevaka på plats under prisutdelningen att anmäla er. Kontakta info@storajournalistpriset.se för mer info om anmälan och ackreditering. Det finns ett begränsat antal platser.