Stockholm Vatten släcker törsten under EM i konståkning

Stockholm Vatten släcker törsten under EM i konståkning

Vid årets upplaga av EM i konståkning den 26 januari -1 februari i Stockholm kommer alla tävlande få en specialdesignad vattenflaska från Stockholm Vatten. Flaskan sker ge åkare och aktiva möjlighet att dricka sig otörstiga på stadens goda kranvatten.

-  Vi är väldigt glada och stolta över att kunna ställa upp och få lyfta fram vårt goda kranvatten vid ett sådant här tillfälle, säger Gösta Lindh VD på Stockholm Vatten och passar samtidigt på att önska alla tävlande lycka till.

Det är ingen slump att Stockholm kallas Nordens Venedig. Vi som bor och lever här har, till skillnad fån många andra delar av världen, nästan obegränsad tillgång till rent dricksvatten. Ett dricksvatten i världsklass; att njuta av och vara rädda om.

-  Under en mästerskapstävling och under alla de träningstimmar som läggs ner inför en tävling behöver kroppen fyllas på ordentligt med vatten. Att då kunna göra det med kranvatten av högsta kvalitet är bra både för åkarna och för miljön, säger Katarina Henriksson ordförande Svenska Konståkningsförbundet.

Följ oss på Facebook, Twitter och Instagram. Bli en vattenvän!