CSR-pris till Stockholm Vatten

Stockholm Vatten har blivit tilldelade den Europiska utmärkelsen CEEP CSR Label, vilket ska ses som ett externt erkännande för bolagets CSR-arbete.

CSR står för, Corporate social responsibility. På svenska pratar man om företagets sociala samhällsansvar, det vill säga att företaget ska ta ansvar för hur de påverkar samhället ur så väl ett ekonomiskt, miljömässigt och socialt perspektiv. Även begreppet hållbarhet används i samband med CSR.

För tre år sedan lanserades CEEP CSR Label som ger företag som levererar tjänster av allmänt intresse en skräddarsydd metod för att få företagets CSR-arbete formellt bevisat. Det finns framför allt ett behov att uppmärksamma företag som levererar tjänster av allmänt intresse eftersom de ofta glöms bort när man pratar CSR. I själva verket är det just dessa företag i samhällets tjänst som tar ett verkligt samhällsansvar.

-          Utmärkelsen ger ett externt erkännande för det arbete som Stockholm Vatten gjort inom området CSR, säger Lars Lindblom, Kvalitets- och miljöchef på Stockholm Vatten, som varit ansvarig för att skicka in ansökan till CEEP, (http://www.ceep.eu/) . Det är vikigt att lyfta fram personalen och vårt engagemang för kunder, miljö, och staden.

Prisutdelningen kommer att ske den 14 november. Lars Lindblom är inbjuden till EU-parlamentet i Bryssel för att ta emot Stockholm Vattens pris.

För mer information, kontakta:
Agneta Jönsson, kommunikationsansvarig, Stockholm Vatten
agneta.jonsson@stockholmvatten.se