Stockholm vann delfinalen i tävlingen Sveriges godaste kranvatten

Stockholm Vatten tog hem vinsten vid delfinalen i tävlingen Sveriges godaste kranvatten.

Juryns motivering löd "Behagligt med friskhet och stuns, elegant balanserat mellan mjukhet och mineralisk kraft. Långt uppfriskande och klockrent."

Delfinalen ägde rum i Nyköping och Stockholm Vatten går härmed vidare till finalen den 17 november. Tävlingen Sveriges godaste kranvatten anordnas av Svenskt Vatten för att påminna om kranvattnets höga kvalitet. Juryn består av några av landets ledande och mest anlitade vinexperter Solveig Sommarström (ordförande), Mischa Billing, Gunilla Hultgren Karell och Jan Holmström.

För mer information, kontakta:
Agneta Jönsson, kommunikationsansvarig, Stockholm Vatten
Tel: 08-522 120 75, e-postagneta.jonsson@stockholmvatten.se

För mer information om tävlingen:
www.svensktvatten.se/kranvattentavling (extern länk öppnas i nytt fönster)