Snart öppnar årets godaste mässa - Mitt kök på Stockholmsmässan

Snart öppnar årets godaste mässa - Mitt kök på Stockholmsmässan

Torsdagen den 8 november är det dags för årets höjdpunkt för den mat- och dryckesintresserade, när mässan Mitt kök arrangeras på Stockholmsmässan för 14:e gången.

Mitt kök-mässan är en av de stora publikmagneterna i Stockholmsmässans höstprogram och i år är mässan späckad med goda nyheter i en mix av utställande företag, scenframträdanden, matpersonligheter, tävlingar och smakprover.

– Många såg säkert Tommy Myllymäki och Jens Dolk på TV4 i somras när de var ute på sin Sverigeresa, eller följde den spännande finalen av Kockarnas Kamp, där Tommy till slut segrade. Nu finns chansen att träffa dem i verkligheten när Jens och Tommy kommer till mässan och drar sina bästa minnen från i somras, berättar Daniel Fritzdorf på Stockholmsmässan som är projektledare för Mitt kök.

Matminnen är också temat för årets upplaga av Kockarnas Krog, där en rad av Sveriges främsta stjärnkockar har fått i uppdrag att komponera sina bästa rätter. Kockarnas Krog är oerhört populärt och får i år ett nytt tillskott i form av Konditorernas Kafé strax bredvid.

– Magnus Johansson som har vunnit OS med Svenska Kocklandslaget brukar göra en av desserterna på Kockarnas Krog, och det var hans idé att vi borde bredda oss med ett kafé också. Med tanke på hur stort intresset har varit hittills känns det som att även kafét kommer att bli en succé, säger Daniel Fritzdorf.

På programmet står också matlagning med Sveriges Mästerkock Sigrid Bárány, Speed Tasting för den som vill prova viner i högt tempo, Paolo Roberto och Tina Nordström, tips för egen korvtillverkning, mack-SM och mycket mycket mer. Hela programmet och mässans öppettider finns på www.mittkokmassan.se.

Mitt kök-mässan pågår mellan torsdag 8 november och söndag 11 november på Stockholmsmässan i Älvsjö. Samtidigt med Mitt kök går även två andra mässor: Allt för Hälsan och skidmässan Winter Show. Biljetter till samtliga mässor finns att köpa via Ticnet.

För mer information kontakta:

Daniel Fritzdorf, projektledare, 08 – 749 41 96, daniel.fritzdorf@stockholmsmassan.se

Ida Mlowe, presskoordinator, 08 – 749 44 13, ida.mlowe@stockholmsmassan.se

Stockholmsmässan är en av världens främsta och mest flexibla mötesarrangörer. Vi erbjuder den perfekta mötesplatsen för allt från internationella toppmöten till breda publikmässor. Tillsammans med utställare och arrangörer skapar vi välregisserade möten som ger besökaren inspiration, kunskap och affärsmöjligheter. Som Nordens ledande arrangör genomför vi varje år ett 60-tal branschledande mässor samt ett 100-tal nationella och internationella kongresser, konferenser och evenemang. Varje år välkomnar vi 10 000 utställare, 1,5 miljoner besökare och fler än 7 000 journalister från hela världen.