Rivstarta vårens hemmaprojekt och möt de kända programledarprofilerna på Äntligen hemma-mässan.

I vår har alla som gillar TV4-succén Äntligen hemma möjlighet att uppleva programmet live på Stockholmsmässan i Älvsjö. Mellan 30 mars och 1 april kan du låta dig inspireras och få handfasta tips och råd för ditt eget hemmafixande från Martin Timell, Lulu Carter, Bosse Rappne och de andra välkända TV-profilerna.

Äntligen hemma, som nu är inne på sin trettioförsta säsong, har sänt närmare 420 program för över 400 miljoner tittare genom åren. I dessa program har Äntligen hemma-teamet genomfört cirka 1500 olika projekt, alltifrån husombyggnationer till pyssel.  Drygt 250 000 familjer har ansökt om att delta i programmet. På Äntligen hemma-mässan kan hela familjen uppleva tv-programmet, live!

- Mässan arrangeras för tredje året i rad och för första gången på Stockholmsmässan. På mässan har alla de som tittat på projekten som våra hemmafixare tar sig an i programmet en möjlighet att bättra på sina kunskaper inom bygg, inredning och utemiljö, säger Maria Torén, projektledare för Äntligen hemma-mässan.

Tre fartfyllda mässdagar för hela familjen
De tre mässdagarna är fyllda av fartfyllda och utmanande aktiviteter för hela familjen. Låt barnen bygga och pyssla med Karin Mannerstål och ta del av det senaste inom färg och form. Varje mässdag auktioneras utvalda föremål från utställarna ut från scenen, under ledning av Martin Timell. Behållningen går till BRIS och bland auktionsobjekten finns alltifrån lusthus till verktyg. Passa dessutom på att se utställarnas nyheter och göra mässfynd på plats hos de drygt hundra företag som ställer ut på mässan.

Matnyttiga föredrag med profilerna från tv
- Produktionsbolaget Meter, som producerar Äntligen hemma, finns på plats. Våra besökare kan ansöka om att medverka i programmet, dela med sig av synpunkter på programmet och passa på att diskutera sitt eget hemmaprojekt med våra experter, säger Maria Torén.

På mässans scen presenteras matnyttiga och inspirerande föredrag, däribland av Bosse Rappne, som delar med sig av tips på hur man kan väcka trädgården till liv på våren och Martin Timell och Björn Christiernsson, som delar med sig av sina tankar kring hur den optimala verktygslådan ser ut.

Prova på och inspirationsytor
En av årets nyheter är ett prova-på område där Björn Christiernsson och Martin Timell hjälper besökarna med de uppgifter som hemmafixare generellt sett undviker eller skjuter upp, exempelvis att knäcka kakelplattor, borra i kakel, sätta upp gipsskivor och byta kedja på motorsågen. Självklart finns Björn och Martin på plats för att lära ut det rätta handlaget.

De fem populära programledarprofilerna har även egna ytor där besökare kommer att inspireras. Få tips på hur du kan få trädgården att blomstra i Bosses trädgårdshörna, låt barnen utveckla sin kreativitet i Karins mekaniska verkstad, frossa i färg och form i Lulus hörna och få konkreta hemmafixartips hos Martin och Björn.

Stockholmsmässan är en av världens främsta och mest flexibla mötesarrangörer. Vi erbjuder den perfekta mötesplatsen för allt från internationella toppmöten till breda publikmässor. Tillsammans med utställare och arrangörer skapar vi välregisserade möten som ger besökaren inspiration, kunskap och affärsmöjligheter. Som Nordens ledande arrangör genomför vi varje år ett 60-tal branschledande mässor samt ett 100-tal nationella och internationella kongresser, konferenser och evenemang. Varje år välkomnar vi 10 000 utställare, 1,5 miljoner besökare och fler än 8 000 journalister från hela världen.