Mörkläggning på Stockholmsmässan och Rica Talk Hotel

Årets upplaga av Earth Hour, den största miljömanifestationen genom tiderna, äger rum lördagen den 26 mars och både Stockholmsmässan och Rica Talk Hotel deltar för att visa hur högt de prioriterar miljöfrågorna i sina respektive verksamheter.

Klockan 20.30 lördagen den 26 mars släcks fasadbelysningen på Stockholmsmässan och Rica Talk Hotel ned i en timme. Dessutom kommer allmänbelysningen i de båda fastigheterna att släckas. Båda företagen har valt att delta i Earth Hour för att visa att miljöfrågorna är mycket viktiga för dem.

På Stockholmsmässan pågår Nordens största trädgårdsmässa, Nordiska Trädgårdar, under den aktuella helgen. Sent på kvällen är inga besökare eller utställare kvar i hallarna, så utöver fasadbelysningen kommer all belysning att släckas ned, utom belysningen till några akvarier som finns i en av montrarna. Fiskarna klarar nämligen inte av det totala mörkret utan behöver lite ledljus. Men därutöver blir det helmörkt.

 Som ett av de ledande företagen i vår bransch ser vi det som självklart att delta i aktiviteter som Earth Hour och på det viset visa hur stor vikt vi lägger vid miljöarbete. Vår hållbarhetspolicy uppdateras ständigt för att vi, i vår verksamhet, ska hitta bästa sättet för oss att minska vår påverkan på miljön, säger Patric Sjöberg, VD på Stockholmsmässan.

 Vi släcker ned fasadbelysningen och så mycket vi kan i de allmänna utrymmena på hotellet säger Göran Nilsson, hotelldirektör på Rica Talk Hotel. Våra gäster informeras om Earth Hour och uppmanas att släcka i sina rum. För att ingen ska behöva sitta ensam på ett mörkt hotellrum välkomnar vi alla våra gäster till ett mingel i lobbyn där vi serverar ekologiska drycker.

För mer information kontakta:
Helena Nilsson, marknads- och kommunikationschef Stockholmsmässan, 070-789 44 19, helena.nilsson@stockholmsmassan.se
Göran Nilsson, hotelldirektör Rica Talk Hotel, 0736-99 00 02,
goran.nilsson@rica.se