Massor av tips och råd på Allt för Hälsans seminarier

Massor av tips och råd på Allt för Hälsans seminarier

Allt för Hälsan, som går den 8-11 november på Stockholmsmässan, är inte bara en mässa utan innehåller även ett omfattande seminarieprogram med över 200 seminarier med talare som Stephan Rössner, Mai-Lis Hellénius, Katerina Janousch, Fredrik Paulun och Katrin Zytomierska. Alla seminarier ingår i biljettpriset.

Karolinska Sjukhusets livsstilsmottagning med bland andra professor Mai-Lis Hellénius håller i en serie seminarier under hela fredagen och lördagen på temat livsstil och hur vi kan förbättra vår hälsa genom att ändra våra vanor. Vad är senaste nytt om livsstil och hälsa? Vad säger forskningen?

På boktorget presenteras årets boknyheter inom träning och hälsa. På temat viktminskning talar bland annat Stephan Rössner om sin bok Gå ner i vikt med Stephan Rössner och Katrin Zytomierska om sina två böcker Dags att bli smal och Sött och gott som handlar om hur hon har gått ner i vikt med hjälp av LCHF. Camilla Kylenstierna berättar om sin bok ansvarsFULL som handlar om hennes kamp mot alkoholismen och vägen tillbaka till ett friskare liv. Martin Ingvar pratar om hans och Gunila Eldhs bok Hjärnkoll på värk och smärta och Mattias Svahn berättar om sin Träningsguide inför Vasaloppet och andra långlopp.

På ämnet kost talar Emmanuel Widmark från Paúluns Näringscenter om att optimera träningen med rätt kost, Anna Gidgård och Cecilia Davisson berättar om mat som är bra för både kropp och själ i sin bok Yogamat, och Lina Åhlén, näringsskribent om att det går att få huden att se mer fräsch och ungdomlig ut med hjälp av kost och näring.

Löpträning har blivit en folkrörelse och Fredrik Zillén, professionell löptränare, föreläser om löpteknik och hur man kan springa snabbare. Olof Elwin, träningscoach berättar om hur små förändringar kan göra stor skillnad när man vill bli mer aktiv och Anna Lissjanis, PT och fyrabarnsmamma, talar om träning under och efter graviditet.

Hälsa handlar i allra högsta grad om hur vi mår inombords och Annelie Nilsson, legitimerad psykoterapeut, talar om hur vi lyssnar på kroppens signaler och Cecilia Melder, religionspsykolog och präst, talar om hur existentiell hälsa kan fungera som skyddsfaktor.

Seminarierna är kostnadsfria för de som betalat inträdde till Allt för Hälsan och hela programmet samt scenprogrammet hittar du här

Nordens största livsstilsmässa inom hälsa Allt för Hälsan är en årlig mötes- och marknadsplats där 30 000 personer, både inbitna och nyblivna anhängare av en hälsosam livsstil, får full överblick över allt som är värt att veta och uppleva inom friskvård och egenvård. Mer info på www.alltforhalsan.se

För mer information kontakta:
Erik Rådström, projektledare, 08 – 749 44 10, erik.radstrom@stockholmsmassan.se
Ida Mlowe, presskoordinator, 08 – 749 44 13, ida.mlowe@stockholmsmassan.se

Stockholmsmässan är en av världens främsta och mest flexibla mötesarrangörer. Vi erbjuder den perfekta mötesplatsen för allt från internationella toppmöten till breda publikmässor. Tillsammans med utställare och arrangörer skapar vi välregisserade möten som ger besökaren inspiration, kunskap och affärsmöjligheter. Som Nordens ledande arrangör genomför vi varje år ett 60-tal branschledande mässor samt ett 100-tal nationella och internationella kongresser, konferenser och evenemang. Varje år välkomnar vi 10 000 utställare, 1,5 miljoner besökare och fler än 7 000 journalister från hela världen.