LLB Expo 2022 flyttas till den 4-6 oktober

LLB Expo 2022 flyttas till den 4-6 oktober

LLB Expo som var planerad att genomföras den 10-12 maj på Stockholmsmässan flyttas fram. Detta till följd av de datumändringar som skett med mässor i Europa och som påverkar LLB Expo direkt. LLB föreningen, branschorganisationen för upplevelseteknik, har i samråd med Stockholmsmässan beslutat att flytta fram LLB Expo till den 4-6 oktober 2022.

LLB Expo är Nordens viktigaste plattform för upplevelseteknik och är en viktig mötesplats för hela branschen när det gäller utbildning, nätverkande och lansering av produkter.

Pandemin har påverkat alla inom event- och upplevelsebranschen eftersom det inte varit möjligt att genomföra i princip några fysiska event. Tidpunkten för när LLB Expo 2022 skulle arrangeras bestämdes för över ett år sedan men påverkas nu av att andra mässaktörer väljer att flytta till eller ligger nära de datum i maj när LLB Expo skulle ha genomförts. Därför flyttas LLB Expo till den 4-6 oktober när inga andra större liknande arrangemang sker.

-Vi vill erbjuda alla i branschen en mötesplats där så många som möjligt ska kunna träffas, både utställare och besökare säger Niklas Arvidsson ordförande i LLB Föreningen. Vi har jobbat för en mässa i maj men när Integrated Systems Europe, ISE i Barcelona tvingats att flytta fram sitt genomförande pga. pandemin och då arrangeras samma datum som LLB Expo påverkar det oss. Vi vill ge branschen en möjlighet att kunna medverka och besöka båda eventen, därmed har vi valt att flytta LLB Expo till ett senare datum.

-Vi på Stockholmsmässan har ett mycket nära samarbete med branschförening LLB och LLB Expo sedan mer än 10 år tillbaka. Det är oturligt att andra aktörer inte respekterar andra mässor och då får vi tillsammans jobba för att hitta lösningar som fungerar för branschen säger Christina Olsson, projektledare LLB Expo för Stockholms Mässan.

För mer information www.llbexpo.se

Presskontakt
Catarina Oscarsson, pressansvarig Stockholmsmässan, catarina.oscarsson@stockholmsmassan.se, 070 789 43 66

Stockholmsmässan är Nordens största mötesplats med ett 70-tal branschledande mässor, hundratals nationella och internationella kongresser, konferenser och events per år. Mäss- och kongressanläggningen är certifierade enligt ISO 20121 – hållbarhet vid evenemang och är den till ytan största med sina 70 000 kvm utställningsyta.