Hem & Villa - blir Hem Villa & Bostadsrätt

Hem & Villa - blir Hem Villa & Bostadsrätt

Hem & Villa har utökat samarbetet med organisationen Bostadrätterna, Sveriges till antalet största intresseorganisation för bostadsrättsföreningar. Cirka 45 000 personer besökte Hem & Villa-mässan i Stockholm 2014 och av dem bor 37 % i bostadsrätt. Mässan, som nu får namnet Hem Villa & Bostadsrätt, går av stapeln den 8-11 oktober 2015 på Stockholmsmässan.

Det utökade samarbetet ger en bredare mässa med en naturlig bredd med fler utställare, nya föreläsningar, programaktiviteter och även en heldag för alla som bor i eller funderar på att köpa en bostadsrätt. När det gäller det ägda boendet har det tidigare saknas representation på bostadsrättssidan, och därför är satsningen ett komplement som breddar mässan.

– Vi har märkt att en ökad andel av våra besökare bor i bostadsrätt och därför känner vi ett större behov att rikta mässan även mot dem. Därför är vi stolta över att fortsätta samarbetet med Bostadrätterna och över att få utveckla det ännu mer inför 2015, säger Göran Ekberg, projektchef Hem Villa & Bostadsrätt.

Lördagen den 10 oktober arrangeras Bostadsrättens Dag på mässan med speciellt fokus på bostadsrättsfrågor. Besökarna erbjuds ett flertal seminarier riktade till föreningarnas styrelser och ett antal kortare informationsträffar för bostadsrättsinnehavare på kunskapsscen i hallen. För ytterligare fördjupning får intresserade individuell rådgivning direkt i Bostadsrätternas monter.

– Det känns bra att mässan kan fokusera mer kring bostadsrätten eftersom bostadsrättens andel av allt boende växer. Nu kan både styrelser i bostadsrättsföreningar och dess medlemmar få hjälp och service direkt på mässan i syfte att underlätta vardagen säger Ulrika Blomqvist, vd på Bostadsrätterna.

För mer information kontakta:

Göran Ekberg, projektchef Hem Villa & Bostadsrätt, goran.ekberg@stockholmsmassan.se,

08-749 43 06

Thomas Lagerqvist, marknadschef, thomas.lagerqvist@bostadsratterna.se , 08-580 010 15

För mer information om Bostadsrätterna klicka här Länk till webbplats www.bostadsratterna.se

Hem Villa & Bostadsrätt är Sveriges största boendemässa med produkter för hela hemmet. En komplett mötesplats för dig som ska renovera, bygga om eller vill ha ny inspiration.