Hälsotrenden pekar uppåt- Fullt ös på årets gladaste mässa

När Sveriges största hälsomässa Allt för Hälsan stängde i söndags hade totalt 27 058 besökare passerat entrén. Och de flesta hade inte bara gått omkring på mässan, utan dansat och sjungit med framför scenen, provat på nya tränings-former och idrotter, kollat sin hälsa eller tagit del av det gedigna seminarieutbudet.
Allt för Hälsan, som i år såg en ökning i antal besökare med 7,5 procent, blev precis det glada och fartfyllda evenemang som arrangörerna hade hoppats på.

- Det var en härlig stämning! Hela tiden pågick flera aktiviteter samtidigt på scenerna, i seminarie-lokalerna och i utställarnas montrar, säger Erik Rådström, projektledare för Allt för Hälsan.

5456 personer valde att gå på något av de drygt 140 olika seminarierna, vilket var en ökning med 25 procent mot föregående år och ca 1300 personer unnade sig någon form av prova-på-behandling. Flera utställare hade valt Allt för Hälsan som arena för att lansera nya träningsredskap, klädmärken och hudvårdsprodukter. Turkos Naturkosmetik var ett av företagen som ställde ut på den nya avdelningen Naturlig Skönhet, vilken blev mycket uppskattat.
- Vi lanserade vårt nya exklusiva SPA-märke Alqvimia på Allt för Hälsan och fick väldigt bra respons från både press och besökare. Vi ser redan fram emot nästa års mässa, säger Mats Lindström, VD Turkos Naturkosmetik.
Allt för Hälsans målsättning är att vara den största och ledande hälsomässan, som inspirerar och motiverar till ett hälsosammare liv för hela familjen.

Nästan 70 000 besökare
Under helgen gick även mässorna Scandinavian Boat Show och Det Goda Köket på Stockholmsmässan. De tre lockade tillsammans nästan 70 000 besökare till Stockholmsmässan under veckan.

För mer information:
Erik Rådström, projektledare, telefon 08-749 44 10, e-post: erik.radstrom@stofair.se
Alexandra Kärnlund, pressansvarig, telefon 08-0709-699 767, e-post: alexandra.karnlund@stofair.se