Dags för den tolfte Ljud, Ljus och Bild-mässan

På Ljud, Ljus och Bild-mässan kommer flera av Sveriges och Europas ledande leverantörer av professionell utrustning och tjänster inom ljud, ljus, bild och medieteknik att presentera de smartaste och mest innovativa idéerna och produkterna. Det är Nordens största branschmässa inom området och arrangeras på Stockholmsmässan den 23-25 april.

100 utställare och mer än 4 000 besökare förväntas komma till mässan, som vänder sig till professionella användare, konsulter och inköpare av audio, video, ljus, scen-, konferens- och medieteknik samt verksamma inom bland annat produktionsbolag, musikbranschen, eventföretag, skola och utbildning. Det sker en snabb utveckling i branschen vilket återspeglas i 15 helt nya utställare på årets mässa.

Under mässdagarna kan besökarna bli uppdaterade kring det senaste inom teknikutvecklingen och träffa leverantörer, experter och branschkollegor

I anslutning till mässan arrangeras olika branschaktiviteter och ett brett seminarieprogram. Nytt för 2013 är att Branschorganisationerna för teatertekniker (STTF) och ljussättare (SLF) arrangerar ett seminarieprogram med 20 seminarier under mässdagarna.

Ett filmreportage från Ljud, Ljus och Bildmässan 2011 kan du se här

För mer information gå in på www.llbmassan.se eller kontakta:

LLB – Branschföreningen Ljud, Ljus och Bild för professionellt bruk
Mats Holme
Direkt tel 08-508 938 20
E-post mats.holme@branschkansliet.se

Ljud, Ljus och Bildmässan arrangeras av branschföreningen LLB (Ljud, Ljus och Bild för professionellt bruk) i sammarbete med Stockholmsmässan. LLB är en branschorganisation för företag som tillhandahåller professionell utrustning och tjänster inom områdena audio, video, ljus-, scen-, konferens- och medieteknik samt musikinstrument och tillbehör på den Svenska marknaden. Mässan har genomförts vartannat år sedan 1991. Årets mässa är den 12:e i ordningen.

Stockholmsmässan är en av världens främsta och mest flexibla mötesarrangörer. Vi erbjuder den perfekta mötesplatsen för allt från internationella toppmöten till breda publikmässor. Tillsammans med utställare och arrangörer skapar vi välregisserade möten som ger besökaren inspiration, kunskap och affärsmöjligheter. Som Nordens ledande arrangör genomför vi varje år ett 60-tal branschledande mässor samt ett 100-tal nationella och internationella kongresser, konferenser och evenemang. Varje år välkomnar vi 10 000 utställare, 1,5 miljoner besökare och fler än 7 000 journalister från hela världen.