Unikt samarbete mellan Stockholm och Göteborg

Inför regeringens infrastrukturproposition i höst kräver Stockholm och Göteborg gemensamt rejäla satsningar för att säkra framtidens tillväxt och utveckling i de båda regionerna. I ett unikt samarbete samlas nu de politiska ledningarna tillsammans med representanter för näringslivet i både Göteborg och Stockholm om behovet av ny infrastruktur. De senaste decennierna har både Stockholm och Göteborg varit missgynnade vad gäller statliga satsningar på infrastrukturen.

Företrädarna kommer att presentera en gemensam rapport som tagits fram av NUTEK. Rapporten visar betydelsen av att satsa på storstadsområdena och utvidga deras arbetsmarknadsregioner,  något som är en vinstaffär för hela landet. Rapporten, och kommentarer till den, presenteras på en gemensam pressträff.

Tid: Onsdagen den 25 juni kl. 12.00

Plats: Västra Götalandsregionen, Norra Hamngatan 14, Göteborg

Medverkar på pressträffen gör:
Göran Johansson (s), Kommunstyrelsens ordförande i Göteborg
Ulla Hamilton (m), Miljö- och fastighetsborgarråd i Stockholm
Kent Johansson (c), Regionråd, Västra Götalandsregionen
Jan-Eric Sundgren, Vice VD, AB Volvo
Peter Egardt, VD, Stockholms Handelskammare
Ulf Adelsohn, Ordförande för Stockholmsfrämjandet
Tore Englén, analytiker, NUTEK

Anmälan till pressträffen görs till: Lena Gustafsson, lena.ibm.gustafsson@vgregion.se eller 031-63 09 50.