Stoppa omedelbart arbetena med att förbereda trängselskatten

- Regeringsrättens dom om upphandlingen av trängselskatten i Stockholm är en svidande vidräkning med hur hela frågan tidigare har hanterats. Kammarrätten tvingas nu ta ställning till frågan i sak. Därmed torde utsikterna för trängselskattsförespråkarna att vinna målet vara mycket begränsade, säger Peter Egardt, VD för Handelskammaren, i en kommentar till Regeringsrättens dom. - Handelskammaren förutsätter att arbetet med att förbereda trängselskatteförsöket nu omedelbart avbryts. Regeringsrättens dom kan inte tolkas på annat sätt än att Länsrättens i Dalarna tidigare beslut om att upphandlingen måste göras om är gällande.Det vore fullständigt oansvarigt och ett gigantiskt slöseri med skattebetalarnas pengar att fortsätta som om ingenting hade hänt.