Pressinbjudan: Så får Sverige en bättre bostadsmarknad

Den svenska bostadsmarknaden fungerar inte och det har skapat en allvarlig bostadsbrist i främst storstadsregionerna. Parallellt med att storstäderna växer byggs det för lite och inlåsningseffekter förhindrar att det befintliga bostadsbeståndet används optimalt. Det blir alltmer uppenbart att den dysfunktionella bostadsmarknaden har utvecklats till ett av landets största tillväxthinder.

Handelskamrarna i Stockholm, Västsverige och Sydsverige presenterar därför tillsammans med Fastighetsägarna ett bostadspolitiskt initiativ som kommer att ledas av Klas Eklund.

Datum: Måndagen den 9 september 2013
Tid: kl. 09.00-10.00, kaffe och smörgås serveras från kl. 08.30

Plats: Stockholms handelskammares kontor på Malmskillnadsgatan 46 i Stockholm, våning 7

Medverkande:
Reinhold Lennebo, vd Fastighetsägarna