Pressinbjudan: Hur ska Stockholm lösa kösituationen på vägarna?

Stockholms län är en av Europas snabbast växande regioner och en attraktiv plats för företagsetableringar. Samtidigt finns det moln på himlen. Varken vägar, kollektivtrafik eller bostadsbestånd har byggts ut i den takt som behövs för att hålla jämna steg med befolkningsökningen, vilket har resulterat i stora kapacitetsproblem.

Med anledning av detta presenterar Stockholms Handelskammare en rapport med nya siffror över hur kösituationen har utvecklat sig på Stockholms vägar de senaste tio åren. Rapporten innehåller även förslag på vilka åtgärder som behöver vidtas för att förbättra trafiksituationen i huvudstadsregionen.

Rapporten presenteras av Handelskammarens vd Maria Rankka.

Tid: Måndag den 28 maj kl 09.30.

Plats: Hötorgets tunnelbanestation utanför spärrarna, tunnelbanenedgång Sveavägen 18.

Anmälan till pressträffen görs till kommunikationschef Andreas Åström, andreas.astrom@chamber.se eller 073-633 55 55.

Stockholms Handelskammare är den ledande näringslivsorganisationen för företag och företagare i huvudstadsregionen och omfattar Stockholms- och Uppsala län. Verksamheten spänner från det lokala till det globala planet och vi är engagerade i allt som kan förbättra företagens villkor; från bostadsmarknaden i regionen till internationell frihandel. Vi är en populär mötesplats för våra 2 400 medlemsföretag som har en halv miljon anställda. Handelskammaren är också en betrodd tredjepart med SCC, ett av världens ledande skiljedomsinstitut. Läs mer om Stockholms Handelskammare på www.chamber.se.