Pressinbjudan: Årets första Stockholmsbarometer presenteras på onsdag

Inbjudan: Presentation av Stockholmsbarometern onsdag 10.00 Stockholmsbarometern fjärde kvartalet 2005 – fortsatt stark konjunktur men inte utan problem Vid en pressträff på Handelskammaren på onsdag den 8 februari presenteras resultatet av konjunkturbarometern för stockholmsregionen fjärde kvartalet 2005. Konjunkturen i Stockholmsregionen ser fortsatt positiv ut men vissa sektorer har problem, bland annat med brist på kvalificerad arbetskraft. Och trots att konjunkturen är fortsatt stark har många grupper svårt att få jobb. Stockholmsbarometern bygger på intervjuer med företagsledare och tas fram varje kvartal i samarbete med Konjunkturinstitutet. I pressträffen på onsdag deltar Peter Egardt, verkställande direktör och Johan Treschow, ansvarig ekonomisk analys. Tid: onsdag 8 februari klockan 10.00 Plats: Handelskammarhuset, Västra Trädgårdsgatan 9 Välkomna! Anmäl gärna om du kommer till Anna Kinberg Batra, informationschef, tfn 555 100 01, mobil 070 991 83 55 eller e-post anna.kinberg.batra@chamber.se