Påminnelse: Utflyttningsskatten – så påverkas huvudkontorsekonomi i Stockholm

Påminnelse: Utflyttningsskatten – så påverkas huvudkontorsekonomi i Stockholm

I slutet av november presenterade Skatteverket och regeringen ett förslag om utflyttningsskatt på kapitalvinster för människor som flyttar från Sverige.

Välkommen till ett lunchseminarium om vad förslaget får för konsekvenser för Sverige och dess huvudstadsregion, huvudkontorsekonomin och de företag om verkar här.

Under seminariet lyssnar vi bland annat till Niklas Hagbard, partner Mannheimer Swartling Advokatbyrå, som presenterar en undersökning kring regleringens förenlighet med EU-rätten, Jon Walberg, partner PwC, som räknat på konsekvenserna av förslaget, Rune Andersson, ordförande Mellby Gård samt Andreas Hatzigeorgiou, chefekonom Stockholms Handelskammare. Seminariet modereras av Maria Rankka, vd Stockholms Handelskammare.

Tid och plats:

Datum: 16 januari 2018

Tid: 12.00 - 13.00

Plats: Stockholms Handelskammare,Brunnsgatan 2,Stockholm.

Anmäl er medverkan genom att maila kontaktuppgifter till: robert.ostholm@chamber.se