Nya ledamöter i Handelskammarens styrelse i Norrtälje

Handelskammaren Norrtälje har utsett Niclas Pärni, försäljningschef på Norrtelje Tidning och Karin Ollila, Viking Lines representant i Kapellskär till nya styrelseledamöter. Niclas har ett förflutet från Kooperationernas Pensionsanstalt och sedan Nordea och har jobbat på Norrtelje Tidning sedan 1992. Karin har jobbat på Viking Line sedan 1990 och jobbade innan det med försäljning på Å.R.E AB, idag känt som SkiStar Åre.

- Vi är glada över att Niclas och Karin valt att tacka ja till uppdragen för Handelskammaren, säger Tomas Ackelman, Handelskammarens ordförande och Senior Advisor på Roslagens Sparbank.

Styrelsen representerar en mängd olika branscher med verksamhet i Norrtälje och planerar agendan utifrån de lokala företagens behov. I höst erbjuder Handelskammaren tre utbildningstillfällen i Norrtälje för dig som driver ett mindre företag. Första träffen är den 16 september på temat marknadsföring och kommunikation.

Övriga ledamöter i Handelskammarens styrelse:
Tomas Ackelman, Roslagens Sparbank, ordförande
Christina Nilsson, Hotell Havsbaden, vice ordförande
Magnus Fagerström, Norrtäljes Centrumfastigheter
Jan Hagman, Riflex
Mariann Lindh, Länsförsäkringar Roslagen
Christoffer Sandberg, West Art Communication

Frågor besvaras av Tomas Ackelman, 0176-771 11 eller 070-327 71 11 eller Malin Dacke, lokalkommittéansvarig på Stockholms Handelskammare, 070-508 90 50.

Stockholms Handelskammare är en obunden näringslivsorganisation bestående av företag i Stockholms och Uppsala län. Handelskammaren grundades 1902 och har till uppgift att underlätta handel och utbyte och verka för ett bättre företagsklimat i regionen. Handelskammaren har 2400 medlemsföretag som i sin tur har en halv miljon anställda. Läs mer om Stockholms Handelskammare på www.chamber.se