Korr, rätt datum: Stockholmspriset och tal av förste vice riksbankschefen på Handelskammarens årsmöte

Förste vice Riksbankschef Irma Rosenberg talar på Stockholms Handelskammares årsmöte på temat "Det aktuella läget och penningpolitiken". Årets Stockholmspris delas också ut av Prinsessan Christina Fru Magnuson till "det projekt som på bästa sätt bidragit till förskönande eller förbättring av Stockholms stadsmiljö." Handelskammaren väljer också en ny styrelse och nya ledamöter av fullmäktige.

Till ny ledamot i styrelsen föreslås årsmötet välja Peter Kopelman, VD för Microsoft i Sverige.

Till nya ledamöter i Fullmäktige föreslås årsmötet välja:
Carola Lemne, Praktikertjänst AB
Sofie Gunolf, Indiska Magasinet AB
Cecilia Daun Wennborg, Carema Äldreomsorg AB
Peter Ehrenheim, GE Healthcare Bio-Sciences AB
Åsa Hedenberg, Uppsalahem AB
Ronny Erhardsson, Rådet AB

Tid: den 30 maj kl. 11.00-14.00 (ungefärliga tider nedan)

Plats: Handelskammarhuset, Västra Trädgårdsgatan 9 och Operaterrassen, Karl XII torg

Anmälan om pressmedverkan görs till Handelskammarens informationschef, Andreas Krohn, andreas.krohn@chamber.se eller 0703-513 222.

Ungefärliga hålltider för dagen:
11.00 Årsmöte, Handelskammarhuset
12.00 Lunch, Operaterrassen
12.45 Utdelande av Stockholmspriset 2008, Operaterrassen
13.00 Tal av Irma Rosenberg, Operaterrassen

Om Stockholmspriset
Stockholmspriset har delats ut av Stockholms Handelskammare varje år sedan 1986. Priset går till det projekt som på bästa sätt bidragit till förskönande eller förbättring av Stockholms stadsmiljö.

Stockholms Handelskammare är en obunden näringslivsorganisation bestående av företag i Stockholms och Uppsala län. Handelskammaren grundades 1902 och har till uppgift att underlätta handel och utbyte och verka för ett bättre företagsklimat i regionen. Handelskammaren har 2400 medlemsföretag som i sin tur har en halv miljon anställda. Läs mer om Stockholms Handelskammare på www.chamber.se