Inbjudan: förslag på mer stad i Stockholm 14 feb

Välkommen på presentation av rapporten "Åtgärda Stockholms stadsbrist" på Stockholms Handelskammare tisdag 14 februari 09 30. I presentationen deltar Peter Egardt, VD Stockholms Handelskammare, och rapportförfattaren Jerker Söderlind, teknologie doktor och verksam vid samhällsplaneringssektionen på KTH. Rapporten illustrerar och förklarar en av flera möjligheter att förtäta Stockholm genom stadsbebyggelse - till exempel genom att bygga "Årstad" på Årstafältet. Förslaget presenteras i ord och bilder vid en pressträff på Stockholms Handelskammare på tisdag. Handelskammarens syfte med rapporten är att ge ett konkret exempel på hur Stockholms bostadsbrist kan mötas genom att möjliggöra nybyggen på icke använd mark, utan att skada värdefulla natur- och kulturvärden. Förslaget ska ses mot bakgrund av Stockholms Stads beslut att bara tillåta nybyggnad på redan använd mark. Tid och plats: Tisdag 14 februari 09.30, Stockholms Handelskammare, Västra Trädgårdsgatan 9, Stockholm.