Hur låter berättelsen om det nya Sverige?

Många efterlyser en svensk berättelse. Vad ska hålla oss samman? Hur vill vi skapa ett samhälle där kunskap och entreprenörskap står i centrum? Hur ska unga människor som under sitt liv knappt träffat en enda vuxen med jobb våga drömma om att tjäna egna pengar och skaffa sig ett eget liv?

Berättelsen om det nya Sverige börjar i förorten. Och nu har företagen en chans att vara med och påverka den. Välkommen till Stockholms Handelskammare och ett samtal om företagandets roll för ett hållbart Sverige.

På plats finns Robert Weil, initiativtagare Berättarministeriet, Maria Rankka, VD Stockholms Handelskammare, Sven Hagströmer, initiativtagare Berättarministeriet, Dilsa Demirbag-Sten, verksamhetsansvarig Berättarministeriet, Rafael Bermejo, VD och grundare YUMP, Anna Qvennerstedt, copywriter Forsman & Bodenfors samt styrelseledamot Berättarministeriet.

Tid: Torsdagen den 10 mars kl 17.00-19.00.

Plats: Handelskammarhuset, Västra Trädgårdsgatan 9.

Anmälan till seminariet görs till kommunikationschef Andreas Åström, andreas.astrom@chamber.se eller 073-633 55 55.

Läs mer om Berättarministeriet på http://berattarministeriet.se/

Stockholms Handelskammare är en näringslivsorganisation bestående av företag i Stockholms och Uppsala län. Handelskammaren grundades 1902 och har till uppgift att underlätta handel och utbyte och verka för ett bättre företagsklimat i regionen. Handelskammaren har 2400 medlemsföretag som i sin tur har en halv miljon anställda. Läs mer om Stockholms Handelskammare på www.chamber.se