Handelskammaren i Norrtälje börjar sitt arbete för att förbättra för näringslivet

Den nybildade Handelskammaren i Norrtälje bjuder in till informationsmöte på Roslagens Sparbank i Norrtälje. Stockholms Handelskammares vd, Peter Egardt, och Anders Lundwall, vice vd och regionchef för Uppsala län, talar om Handelskammarens verksamhet och hur en ny Handelskammare hjälper näringslivet i Norrtälje kommun. Från Norrtälje kommun deltar Kommunstyrelsens ordförande, Kjell Jansson och Dan Löfgren, Näringslivschef. Tid: Tisdagen den 18 september kl. 17:00-19:00 Plats: Roslagens Sparbank, Danskes Gränd 2, Norrtälje Handelskammaren Norrtälje består av ledande företagare i Norrtälje kommun. Styrelsen hade sitt första sammanträde den 10 september. I styrelsen ingår: Tomas Ackelman, Roslagens Sparbank Christina Lindegren, Lindegren & Partners Christina Nilsson, Hotell Havsbaden Christoffer Sandberg, West Art Communication Jan Hagman, Riflex Mariann Lindh, Länsförsäkringar Roslagen Magnus Fagerström, Norrtäljes Centrumfastigheter Malin Dacke, Stockholms Handelskammare, sekreterare Om Stockholms Handelskammare Stockholms Handelskammare är en obunden näringslivsorganisation bestående av företag i Stockholms och Uppsala län. Handelskammaren grundades 1902 och har till uppgift att underlätta handel och utbyte och verka för ett bättre företagsklimat i regionen. Handelskammaren har 2400 medlemsföretag som i sin tur har en halv miljon anställda. Läs mer om Stockholms Handelskammare på www.chamber.se