Handelskammaren 100 år i Uppsala län

Den 23 september träffas över 250 företagare från Uppsala och Stockholms län på Uppsala konsert och kongress för att fira Handelskammaren och blicka framåt mot de kommande hundra åren.

Kl 14 utdelas Handelskammarens Entreprenörspris, denna gång till en kvinnlig företagare i regionen, som byggt ett företag i världsklass. Vem det blir avslöjas först vid utdelningen.

Kl 14.30 ger Knivstabon och en av Sveriges mest eftertraktade säljcoacher PG Wettsjö, EQP AB, en fartfylld inspirationsföreläsning för regionens företagare.

Pristagaren och föreläsaren PG Wettsjö finns tillgängliga för media från 13.30. Pristagaren även direkt efter prisutdelningen.

Kl 17.00 utbryter ett av Uppsalas största Business Mingel i konserthuset med alla deltagare.

Plats: Uppsala Konsert och Kongress, Sal B.

För bokning av intervju eller fototillfälle är ni välkomna att kontakta: Magnus Åkerman, 070-695 14 25.

Om Stockholms Handelskammare och Handelskammaren i Uppsala
Stockholms Handelskammare är en obunden näringslivsorganisation bestående av företag i Stockholms och Uppsala län. Handelskammarverksamheten i Uppsala län inleddes 1908, då i samarbete med den nystartade Handelskammaren i Gävle. Åren 1990-2005 drevs handelskammarverksamheten i Uppsvenska Handelskammaren och 1 januari 2006 slogs handelskamrarna i Uppsala och Stockholms län samman till dagens handelskammaren.

Handelskammaren har till uppgift att underlätta handel och affärer, samt verka för ett bättre företagsklimat i regionen. Stockholms Handelskammare har 2400 medlemsföretag som i sin tur har en halv miljon anställda. Läs mer om Stockholms Handelskammare på www.chamber.se eller på Uppsalasidan www.uppsala.chamber.se.