Fredrik Wersäll ny ordförande för Institutet mot mutor

Fredrik Wersäll ny ordförande för Institutet mot mutor

Styrelsen för Institutet mot mutor har utsett hovrättspresident Fredrik Wersäll till ny ordförande från och med 10 mars 2014. Fredrik Wersäll är en av landets mest erfarna jurister och har en gedigen erfarenhet som bland annat riksåklagare och justitieråd i Högsta domstolen.

- Fredrik Wersälls juridiska kunskap och erfarenhet är unik. Det blir ett stort privilegium att få arbeta med honom när han nu tar över ordförandeklubban, säger Helena Sundén, generalsekreterare vid Institutet mot mutor (IMM).

- Det är spännande att tillträda som ny ordförande för IMM. Att arbeta för etiska beslutsprocesser och god sed i hela samhället är uppfodrande. Det skall bli intressant att tillsammans med IMM:s professionella sekretariat och styrelse flytta fram deras ställning ytterligare, säger Fredrik Wersäll i en kommentar till utnämningen.

Nuvarande ordföranden för Institutet mot mutor är Claes Sandgren och han har varit ordförande sedan 2008.

För ytterligare kommentarer kontakta Helena Sundén, generalsekreterare Institutet mot mutor, 072-365 85 07.

Om Institutet Mot Mutor
Institutet Mot Mutor (IMM) är en ideell näringslivsorganisation som verkar för en god sed för beslutspåverkan både inom näringslivet och samhället i övrigt. IMM arbetar för att motverka mutor och andra otillbörliga förmåner som används för att påverka beslut. IMM:s huvudmän är Stockholms Handelskammare, Svensk Handel, Sveriges Kommuner och Landsting, Läkemedelsindustriföreningen och Svenskt Näringsliv