Fjärde Stockholmsmötet: Upp till bevis för Stockholms tillväxt

För ett år sedan undertecknades ett unikt dokument i samarbete mellan Stockholms stad och Stockholms Handelskammare, en konkret aktionsplan för tillväxt och utveckling i Stockholm. Aktionsplanen är en bred överenskommelse om 37 åtgärder, inom 11 områden, som krävs för Stockholms tillväxt och utveckling mellan åren 2006 och 2015. På årets Stockholmsmöte följs planen upp och punkt för punkt ska prickas stämmas av mot vad som verkligen hänt. ”Stockholm - en växande region i en krympande värld” är temat för Stockholmsmötet år 2007. På mötet diskuterar 100 politiker och 100 företagare hur Stockholm kan utvecklas och göra skäl för namnet ”The Capital of Scandinavia”. Stockholmsmötet genomförs för fjärde året i rad och har utvecklats till en centralpunkt för dialogen mellan näringslivet och politiken. Inför Stockholmsmötet anordnas en presskonferens som presenterar en uppföljning av Aktionsplanen med status för alla punkter som ska genomföras. Tid: Måndagen den 4 juni, klockan 14.00 Plats: Nordiska rummet, Stadshuset Entré: Ragnar Östbergs Plan 1 Medverkande: Kristina Axén Olin, finansborgarråd (m), Stockholms stad, Carin Jämtin, oppositionsborgarråd (s), Stockholms stad, Jens Spendrup, styrelseordförande för Stockholms Handelskammare och Peter Egardt, VD för Handelskammaren och Olle Zetterberg, VD för Stockholm Business Region. Aktionsplanen för tillväxt och utveckling finns att ladda ner på: http://www.chamber.se/_upload/se/Startsida/nyheter/060601_Aktionsplan.pdf Välkommen! För mer information: Henrik Nerlund Pressekreterare hos Kristina Axén Olin 0761-229878 Andreas Krohn Informationschef Stockholms Handelskammare 0703-513222 John Zanci Pressekreterare hos Carin Jämtin 0761-229199