Dilsa Demirbag-Sten utmanar näringslivet

Kulturjournalisten Dilsa Demirbag-Sten ska tillsammans med finansmännen Robert Weil och Sven Hagströmer få barn i förorterna att skriva om sina liv. Det handlar om att stärka barnens självförtroende och identitet.

- Att ge barn och unga, särskilt de som lever i en utsatt miljö, verktyg för att berätta sin egen historia leder till att fler upptäcker att de faktiskt har en röst, säger Dilsa Demirbag-Sten.

Tillsammans med Stockholms Handelskammare uppmanar hon nu näringslivet att vara med och sponsra skrivarverkstäder. Och man hoppas också att företagen kommer att uppmana sina anställda att engagera sig som volontärer.

- Utvecklingen i förorterna är oroande, men samtidigt finns där en enorm kraft. Jag ser att näringslivet bär på många av de svar som integrationspolitiken saknar, säger Stockholms Handelskammares VD Maria Rankka.

Läs mer om projektet på www.berattarministeriet.se

Kontakta Handelskammarens kommunikationschef Andreas Åström för mer information, 073-633 55 55.

Stockholms Handelskammare är en näringslivsorganisation bestående av företag i Stockholms och Uppsala län. Handelskammaren grundades 1902 och har till uppgift att underlätta handel och utbyte och verka för ett bättre företagsklimat i regionen. Handelskammaren har 2400 medlemsföretag som i sin tur har en halv miljon anställda. Läs mer om Stockholms Handelskammare på www.chamber.se