Daniella Waldfogel utsedd till ny vd för Stockholms Handelskammare

Daniella Waldfogel utsedd till ny vd för Stockholms Handelskammare

Den 9 juni beslutade Stockholms Handelskammares styrelse att utse Daniella Waldfogel till ny vd. Daniella Waldfogel efterträder Andreas Hatzigeorgiou som i april meddelade att han lämnar Stockholms Handelskammare efter drygt nio år.

Daniella Waldfogel har arbetat på handelskammaren i tio år och är sedan två år tillbaka vice vd. Hon har också haft rollen som näringspolitisk chef på handelskammaren med ansvar för bland annat analys, opinionsbildning och utveckling av handelskammarens mötesplats, där företrädare för näringslivet möter politiken, civilsamhället, akademin och de kreativa näringarna. Dessförinnan ledde Daniella arbetet med Public Affairs på kommunikationsbyrån JKL och har tidigare arbetat på Europaparlamentet.

- Från styrelsens sida är det en stor glädje att kunna presentera Daniella Waldfogel som ny vd för Stockholms Handelskammare. Hon är på alla sätt lämpad för uppgiften vilket vi kunnat se under hennes tid som vice vd. Det är ett gott betyg för organisationen att vi haft en så stark intern kandidat och från styrelsens sida ser vi verkligen fram emot att arbeta tillsammans med Daniella mot handelskammarens vision att göra Stockholm till Europas bästa huvudstadsregion, säger handelskammarens ordförande Staffan Salén.

- Det känns fantastiskt roligt att få leda en så unik verksamhet som Stockholms Handelskammare och växla upp till nästa steg. Näringslivet är helt centralt för att lösa vår tids stora samhällsproblem. Jag ser verkligen fram emot att vara med och släppa loss kraften i det engagemanget, med fokus på stadens utveckling och Sveriges konkurrenskraft, säger Daniella Waldfogel.

Daniella Waldfogel tillträder rollen som vd den 19 augusti.

Stockholms Handelskammare är en oberoende näringslivsorganisation som drivs på uppdrag av våra medlemsföretag. Vi är politiskt obundna och agerar utan vinstintresse för att främja en välmående huvudstadsregion.

Läs mer om Stockholms Handelskammare: www.stockholmshandelskammare.se