Anders Borg talar om regeringens krishantering för Stockholms företag

Finansminister Anders Borg talar på Stockholms Handelskammares årsmöte om hur regeringen hanterar följderna av den ekonomiska krisen och om den ekonomiska politiken framöver. Handelskammarens stadsmiljöpris delas ut av Prinsessan Christina Fru Magnuson till "det projekt som på bästa sätt bidragit till förskönande eller förbättring av Stockholms stadsmiljö."

Inför EU-valet presenteras en rapport om vilka EU-frågor som är viktiga för företagen och på årsmötet hålls en utfrågning av EU-parlamentarikern Christofer Fjellner (m). Handelskammaren väljer också en ny styrelse och nya ledamöter av fullmäktige.

Till nya styrelseledamöter föreslås Pär Boman, VD och koncernchef, Handelsbanken och Håkan Eriksson, chef för koncernfunktion Technology, Ericsson.

Tid: den 29 maj kl. 11.00-14.00 (ungefärliga tider nedan)

Plats: Handelskammarhuset, Västra Trädgårdsgatan 9 och Operaterrassen, Karl XII torg

Anmälan om pressmedverkan görs till Handelskammarens informationschef, Andreas Krohn, andreas.krohn@chamber.se eller 0703-513 222.

Ungefärliga hålltider för dagen:
11.00 Årsmöte, Handelskammarhuset
12.00 Lunch, Operaterrassen
12.50 Årsmötestal av finansminister Anders Borg
13.30 Utdelande av Handelskammarens Stadsmiljöpris
13.40 Utfrågning av EU-parlamentarikern Christofer Fjellner (m)

Om Handelskammarens Stadsmiljöpris
Handelskammarens Stadsmiljöpris, f.d. Stockholmspriset, har delats ut av Stockholms Handelskammare varje år sedan 1986. Priset går till det projekt som på bästa sätt bidragit till förskönande eller förbättring av Stockholms stadsmiljö.

Stockholms Handelskammare är en obunden näringslivsorganisation bestående av företag i Stockholms och Uppsala län. Handelskammaren grundades 1902 och har till uppgift att underlätta handel och utbyte och verka för ett bättre företagsklimat i regionen. Handelskammaren har 2400 medlemsföretag som i sin tur har en halv miljon anställda. Läs mer om Stockholms Handelskammare på www.chamber.se