Nu ska dieselstölderna stoppas!

Bränslestölder för flera tusentals kronor är ett växande problem inte minst för entreprenörer med lastbilar, jordbruks-maskiner och entreprenadmaskiner. Enligt polisen har stölderna stadigt ökat de senaste åren men nu finns hopp i form av en produkt som reagerar och larmar när det uppstår en rörelse i tanken – Dieselvakt.

Leif Eriksson, Stjärna Fyrkant, har följt händelserna under en lång tid och som entreprenör blir han både arg och upprörd över den växande kriminaliteten.

-  Entreprenörer inom transport har det nog kämpigt som det är med konkurrens och pressade priser. Nu ska de dessutom drabbas av stölder som uppgår till flera tusentals kronor och där självrisken är mycket hög. Vi vill göra vad vi kan för att minska brotten, säger han.

Leif driver Stjärna Fyrkant i Umeå och Skellefteå tillsammans med delägaren Urban Spetz. De har lång erfarenhet av fordonsinstallationer som exempelvis Taxi, alkolås och komradio. Nu med produkten Dieselvakt kan de också erbjuda en larmtjänst som ska minska bränslestölderna.

-  Här uppe i norr står fordonen och maskinerna ofta riskfyllt till i glesbygd och skog. Det är inte så lätt med larmhantering men Dieselvakt är en produkt som installeras i fordonet och när nivån i bränsletanken sjunker, aktiveras larmet. Själva larmet är trådlöst och kan aktivera en GSM sändare, trådlös siren eller om det finns ett befintligt larm i fordonet, avslutar han.

För mer information kring Dieselvakt, kontakta:

Leif Eriksson
Stjärna Fyrkant Umeå/Skellefteå
E-post: leif.eriksson@stjarnafyrkant.se

• dieselvakt

• Norrbotten

StjärnaFyrkant erbjuder produkter, tjänster, installation och service, baserat på fast-, mobil- och IP-telefoni samt komradio. Produkter som GPS, taxameter och alkolås ingår också i StjärnaFyrkants produkt- och serviceportfölj. StjärnaFyrkant är rikstäckande och idag Sveriges mest snabbväxande kedja för kommunikationsbaserade telefoni- och IT-tjänster.

StjärnaFyrkant - ditt företags kunniga kompis när det gäller kommunikation.

Leif Eriksson

Niklas Bjuhr