Ivar Strömberg – ny affärscoach på STING

Ivar Strömberg – ny affärscoach på STING

Ivar Strömberg tar plats som ny affärscoach för ICT-bolag på affärsinkubatorn STING. Ivar har ett brett kontaktnät inom såväl telekomsektorn som bland investerare. Bland de bolag han har grundat finns Tele1 Europé / Song Networks (nu en del av TDC) och webbtjänsten Gajdo.se. Han har även under en period arbetat som rådgivare på riskkapitalbolaget Eqvitec.

– STING drivs mycket professionellt av väl erfarna affärscoacher. Mina kunskaper kommer att passa väl in där och förhoppningsvis kommer även jag att få lära mig en del, säger Ivar Strömberg.

Förenkla ditt erbjudande, fokusera på kundnyttan och tänk internet i din affärsmodell, är några av de värdefulla råd Ivar vill förmedla till startup-bolag.

– Ofta har jag lockats av vad jag kallar David och Goliat-scenarior. Det vill säga när ett mindre bolag kan konkurrera med de större tack vare sitt fokus på bättre kundnytta, smartare organisation eller bättre produkter. Idag måste också varje ny affärsplan innehålla någon form av internetstrategi. Mitt eget kunnande om internet och internetmarknadsföring är också något jag kan bidra med till STING, säger Ivar Strömberg.

Förutom sitt uppdrag för STING sitter Ivar i styrelsen för bland andra Teligent, Wireless Maingate, Netadmin Systems och Delta Projects . Och en smart teknisk innovation i all ära, i slutändan är det personerna bakom ett nytt företag som gör skillnad, menar han.

– Teamet är den allra viktigaste ingrediensen. Produkten eller tekniken är aldrig lika viktig som människorna i företaget. Rätt kombination av människor, som gillar att jobba tillsammans och är fokuserade på försäljning och kundnytta, är vad som ger framgång, säger Ivar Strömberg.

Ivar Strömberg, affärscoach ICT
Ålder: 53 år
Familj: Fru och fem barn.
Bor: Danderyd
Fritid: Tränar mycket, lever uteliv gärna i skärgården eller nu i vintertider på skidor eller långfärdsskridskor.

För mer information:
Ivar Strömberg, affärscoach STING, 070-181 10 11, ivar.stromberg@stockholminnovation.com
Pär Hedberg, vd STING, 070-855 03 18, par.hedberg@stockholminnovation.com

Om STING
STING (Stockholm Innovation & Growth AB) är ett helägt dotterbolag till stiftelsen Electrum - en samverkan mellan näringsliv, forskning och Stockholms stad. STING har visionen att vara en affärsinkubator i världsklass; det självklara förstahandsvalet för entreprenörer som vill bygga framtidens teknikbaserade exportföretag. STING erbjuder industriellt stöd och riskkapital till nystartade teknikbolag inom ICT, Internet/media, Medtech och Cleantech.

För mer information: www.stockholminnovation.com