Tryggare Sverige segrade i fotbollscup mot våld

Tryggare Sverige segrade i fotbollscup mot våld

För tredje året i rad arrangerade den ideella organisationen Väsby mot våld en fotbollscup för att motverka våld. Sammanlagt deltog 20 lag som representerade lokala politiska partier, fotbollsklubbar, ideella organisationer, företag etc.

Förra året segrade Polishögskolan efter stabilt spel, men detta år vann Stiftelsen Tryggare Sverige efter att ha gått obesegrade genom turneringen med en målskillnad på 27 - 3. I finalen besegrades Unga Kris med 3-0.

Vi tackar Väsby mot våld för ett bra arrangemang och tar med oss segern i vårt fortsatta arbete!

Tryggare Sverige en partipolitiskt och religiöst obunden NGO (non-govern­mental organization) som drivs i form av en allmän­nyttig stiftelse av folk­rörelse­karaktär. Stiftelsen bildades år 2008 med målsättningen att för­bättra situa­­tion­en för de som drabbas av brott och för att utveckla det brottsförebyggande arbetet.

Vi tackar våra samarbetspartners som möjliggör vårt arbete mot våld: Securitas, Förenade Liv, Svenska Bostäder, Stena Fastigheter, Phoniro AB, Svensk Bensinhandel, Jure förlag, JM AB, Clarion Hotel Sign, 4C Strategies och Axbom.