Seminarier från Brottsofferveckan 2013 på SVT Play

Seminarier från Brottsofferveckan 2013 på SVT Play

När vi summerar Nationella Brottsofferveckan 2013 kan vi konstatera att veckans nio seminarier besöktes av drygt 500 personer och uppmärksammades i såväl tidningar som radio och TV.

Intervjuer med alla medverkande finns på vår hemsida (www.tryggaresverige.org).

Observera att vissa av seminarierna är inspelade och finns på SVT Play (http://www.svt.se/nyheter/svtforum/brottsofferveckan). Det gäller seminariet om dels Brott i nära relationer med personsäkerhetsexperten Peter Strandell (Stiftelsen Tryggare Sverige), professorn Gun Heimer (NCK) och riksdagsledamöterna Caroline Szyber (KD) och Elin Lundgren (S), dels Stalkning med bland annat kommissarien Maria Kanka (Polismyndigheten i Västmanlands län) och riksdagsledamöterna Pia Hallström (M) och Maria Ferm (MP).

Nationella Brottsofferveckan 2013 kommer även att dokumenteras skriftligt av den tidigare SvD-journalisten Christina Waldén. Mer information följer inom kort.

Avslutningsvis vill vi rikta ett stort tack till våra samarbetpartners som gjort det möjligt för oss att arrangera Nationella Brottsofferveckan 2013. Tack till Förenade Liv, Svensk Bensinhandel, Axbom innovation, Clarion Hotel Sign, Jure förlag, Stena Fastigheter, Phoniro Systems, Svenska Bostäder, JM AB, Securitas och 4C Strategies.