Ny uppdaterad utgåva som inte bara förklarar de grundläggande verktygen i feng shui utan också lär dig mäta currylinjer med hjälp av vinkelpekare.

Currylinjer är en viktig del av feng shui och bör alltid finnas med som ett självklart och grundläggande verktyg. Ett sovrum kan vara skapat efter alla konstens regler för bra feng shui - men om sängen står på currylinjer är det stor risk att sömnen blir dålig och hälsan påverkas negativt.

Numera vill fler tänka på miljön, leva mer klimatsmart och välja hållbar inredning och feng shui är ett fantastiskt designverktyg för just det. Boken ger dig bra grundkunskap för verktygen i feng shui och är tänkt att inspirera dig att vilja veta mer.

Feng shui härstammar sedan tusentals år från Kina och är läran om hur vi påverkas av vår omgivning, färger, former, mönster ljus och mörker. Denna bok lär dig på ett enkelt sätt vilka de olika verktygen i feng shui är och hur du kan använda dem för att skapa ett tryggt och vackert hem som dessutom hjälper dig till balans i tillvaron.

Susanna Utbult och Jenny Jonsson har översatt den flertusenåriga kinesiska läran feng shui så att det passar våra nordiska hem. I boken beskrivs enkelt hur du kan inreda hållbart genom att vara medveten om hur du påverkas av din omgivning, färger, former, mönster, ljus och mörker. Här lär du dig grunderna och hur den fantastiska verktygslådan i feng shui används. Du får handfasta råd hur du inreder ditt hem och hur du löser de vanligaste problemen.

Röster om boken:

"Jag bara älskar er Feng Shui bok! Jag läser den ofta och använder den som stöd för det jag behöver tänka på i inredningen. Älsk på den! " Tina Vide

"Er bok är väldigt bra. Reagerade först på att den var så tunn och lite text Men oj vad ni har lyckats med boken!! Första gången som jag läser en feng shui bok där det jag läser verkligen fastnar för att det är så ”luftigt” och pedagogiskt upplagt." Charina Åkerlund

Stevali Bokförlag AB är ett allmänutgivande bokförlag inom skönlitteratur, fakta, historia, musik, hobbyböcker och barnböcker. Förlaget ger ut böcker i både fysiskt och digitalt format under tre namn: Stevali Fakta,  Stevali Barn och Stevali Skön.

Stevali Försäljning & Marknad AB hjälper förlag med deras försäljningsarbete och är ett stöd i utgivningsfrågor som exempelvis
prissättning, titlar och format. Under årens lopp har vi jobbat med en stor bredd av olika genrer, författare och företag.