Gå direkt till innehåll
Nytt samarbetsavtal mellan S:t Eriks och Waybler: Ny innovation för installation av elbilsladdning

Pressmeddelande -

S:t Eriks och Waybler ingår i ett exklusivt samarbete för att tillverka och distribuera den banbrytande produkten Waybler Kabelsten – ett nytt, kostnadseffektivt sätt att installera elbilsladdning på öppna ytor helt utan markarbete. I samarbetet förenas S:t Eriks expertis inom mark och betong med Wayblers ledande position inom laddinfrastruktur.

Nya Waybler Kabelsten är en enkel och skalbar lösning för installation av laddare på öppna parkeringsytor och är resultatet av ett nära samarbete mellan de två företagen. Innovationen gör det möjligt att installera många laddpunkter samtidigt som man kraftigt kapar kostnader och tid.

”För att snabba upp övergången till eldrivet behövs det innovationer som gör det lättare att installera laddpunkter – Waybler Kabelsten är en sådan innovation. Och att det är S:t Eriks som blir tillverkare känns oerhört tryggt med deras långa erfarenhet inom betongtillverkning och produktutveckling”, säger Filip Aglöv, produktägare på Waybler.

”För S:t Eriks känns det väldigt roligt att inleda detta samarbete med Waybler. Vi tror på en stark marknad framåt för elinfrastruktur och ser Waybler som en bra partner för att växa inom det området”, säger Markus Byström, ansvarig för Försäljning & Marknad på S:t Eriks.

Samarbetsavtalen gäller tillverkning och distribution av Waybler Kabelsten i hela Norden.

Om Waybler Kabelsten

Waybler Kabelsten är består av raka stenar och kryssfundament som placeras på marken, exempelvis en parkeringsplats, genom vilka kabel dras mellan laddpunkterna. Detta innebär att minimalt gräv- och markarbete behövs, vilket kapar tid och kostnader för kunden. Det gör det också lätt att addera stenar när behovet av elbilsladdning ökar.

Om S:t Eriks

S:t Eriks är idag Sveriges ledande tillverkare och leverantör av betong- och naturstensprodukter med ett heltäckande produktsortiment - från hela VA-system och moduler för komplexa trafiklösningar till vacker natursten och plattor för hus och trädgård. Genom åren har företaget bidragit med material och kunskap till många olika projekt – från Riksdagshuset, Sergels torg och Förbifart Stockholm till garageuppfarter, uteplatser och trädgårdar över hela landet.

Om Waybler

Waybler är en pionjär inom laddinfrastruktur för elbilar som erbjuder laddboxar och laddtjänster till föreningar och företag i Sverige och Europa. Sedan 2015 har Waybler skapat nytänkande lösningar som sänker trösklar och kostnader för övergången till elbilar.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Markus Byström, Försäljning och marknadschef S:t Eriks
markus.bystrom@steriks.se