Stenungsundshem får högt betyg av Hyresgästföreningen

Stenungsundshem får högt betyg av Hyresgästföreningen

Stenungsundshem ligger på fjärde plats i en undersökning gjord av SCB på uppdrag av hyresgästföreningen. Undersökningen mäter nöjdheten med bostadsföretagens skötsel, service och underhåll.

Hyresgästföreningen har under sommaren låtit Statistiska centralbyrån göra en undersökning om hur hyresgäster upplever den vardagliga förvaltningen- skötsel, service och underhåll. Undersökningen gjordes bland hyresgäster i både privata och allmännyttiga bostadsföretag i västra Sverige. De allmännyttiga företagen får i undersökningen ett högre betygssnitt än de privata.

I undersökningen kommer Stenungsundshem på fjärde plats av de 16 allmännyttiga bolagen. Vi får också bättre betyg än 75 % av de privata bostadsföretag som var med i undersökningen. Vad gäller standard i tvättstugan fick vi högst betyg av alla. Vi får också bra betyg på städningen i husen och sophanteringen.

Det vi, och med oss majoriteten av de andra allmännyttiga bostadsföretagen kan bli bättre på är enligt undersökningen reparationer och underhåll av lägenheten och fastigheten.

-Vi är stolta över det fina betyget, säger Ulf Lindén, VD på Stenungsundshem. Undersökningar om hyresgästernas nöjdhet är ett av de bästa underlagen i arbetet för att bli en ännu bättre hyresvärd, menar han.

Kontaktpersoner Stenungsundshem

Ulf Lindén, VD, tel: 0303-686 00