Stena Fastigheter får ny VD och Koncernchef från 1 januari 2018

Stena Fastigheter får ny VD och Koncernchef från 1 januari 2018

Efter 11 år som VD och Koncernchef och med ålderns rätt lämnar Christel Armstrong Darvik nu över till Cecilia Fasth med tillträde 1 januari 2018. Cecilia Fasth kommer närmast från Castellum där hon är VD Region Väst och har lång erfarenhet inom fastighetsbranschen.

– Det har varit fantastiskt att få vara med om den spännande resa som Stena Fastigheter haft under alla de år jag varit här som koncernchef. Speciellt stolt är jag över alla medarbetare och hur vi tillsammans lyckats utveckla bolaget och våra områden med hjälp av Relationsförvaltning®. Det är också roligt att ha lyckats dra igång den omfattande nyproduktion som nu pågår med 500 - 1 000 nya bostäder per år, säger Christel.

Det bolag som Christel Armstrong Darvik nu lämnar efter sig är ett bolag med en välskött fastighetsportfölj, god ekonomi och fortsatt goda tillväxtmöjligheter.

– Jag är mycket glad och nöjd med den utveckling som Stena Fastigheter har tagit under Christel Armstrong Darviks tid. Samtidigt som jag vill tacka Christel för de 11 år som hon drivit bolaget och starkt bidragit till dess framgångar, vill jag passa på att hälsa Cecilia Fasth välkommen. Jag är övertygad om att Cecilia på ett förtjänstfullt sätt kommer att leda Stena Fastigheter in i framtiden och fortsätta utvecklingen av bolaget, säger Dan Sten Olsson, styrelseordförande Stena Fastigheter.

Cecilia Fasth som närmast kommer från Castellum har en lång och gedigen erfarenhet från fastighetsbranschen. Hon har varit verksam både nationellt och internationellt inom Skanska – senast som vice VD för byggverksamheten i UK. Cecilia har även erfarenhet av hållbart byggande och har också varit VD för Sverigehuset som sysslar med bostadsutveckling.

– Jag är stolt över att ha fått möjligheten att ta över som VD och Koncernchef för Stena Fastigheter, ett bolag med mycket gott renommé. Nu ser jag fram emot att få fortsätta utveckla bolaget i den expansiva fas som det befinner sig i, säger Cecilia Fasth.

Göteborg den 3 juli 2017

Stena Fastigheter AB

Stena Fastigheter ingår i Stena Sfären och är ett av Sveriges största privatägda fastighetsbolag. Vi äger och förvaltar totalt cirka 2,2 miljoner kvadratmeter fördelat på 24 300 bostäder och 3 500 lokaler i Göteborg, Malmö och Stockholm samt Lund, Lomma, Landskrona och Uppsala. Utomlands bedriver vi verksamhet via Stena Realty. Med hyresrätten som upplåtelseform utvecklar Stena Fastigheter långsiktigt attraktiva boendemiljöer och arbetsplatser. Målsättningen är att alltid vara hyresgästens förstahandsval. Läs mer på www.stenafastigheter.se.