Visionsbild på bostadsprojektet Atlantis i Vega

Stena Fastigheter byggstartar 125 nya lägenheter i Vega

Stena Fastigheter byggstartar bostadsprojektet Atlantis i Vega, Haninge kommun. Projektet omfattar 125 hyresrätter och är nästa steg i att utveckla stadsdelen Vega.

I Haninge, söder om Stockholm, växer den nya stadsdelen Vega fram. Totalt kommer ca 3 500 nya bostäder att byggas i Vega varav Stena Fastigheter står för nästa häften av dessa.

I det slutsålda bostadsprojektet Lunar, bestående av 83 bostadsrätter, har kunderna precis flyttat in och i hyresrättsprojektet Venera, bestående av 76 hyresrätt, väntar förväntansfulla hyresgäster på inflyttning i februari. Och nu startar nästa bostadsprojekt, Atlantis.

Atlantis omfattar 125 välplanerade hyresrätter i storlekarna 1-4 rum. Projektet kommer att miljömärkas enligt Svanen och genomförs även med tydliga krav på social hållbarhet i entreprenörsupphandlingen.

- Det är väldigt roligt att vi kan fortsätta byggtakten av bostäder i Vega. Dels med tanke på marknaden, dels att vi fortsätter att bygga med fin kvalitet där varje projekt adderar till den hållbara stadsdelen som växer fram i Vega. För oss är det viktigt att utveckla våra kvarter med omtanke för framtida generationer och det är tillsammans med våra entreprenörer som vi kan agera som en ansvarsfull stadsutvecklare och driva utvecklingen framåt mot ett hållbart samhälle, säger Sevil Ahmadi, avdelningschef, på Stena Fastigheter i Stockholm.

Totalentreprenör för projektet är 2xA Entreprenad och arkitekt är Ettelva.

För mer information och kontakt:

Stena Fastigheter/Stena Bygg:

Anders Erlandsson Stena Bygg, 070 748 10 44 eller anders.erlandsson@stena.com

Caroline Pettersson, chef marknad och kommunikation på Stena Fastigheter Stockholm, 070 789 60 73 eller caroline.pettersson@stena.com