Hunden Panda och Frans |Fotograf: Tommy Lindblom

Frans hjälper Hundstallet för att bidra till en bättre värld för utsatta hundar

Frans Jeppsson Wall gick ut på sina sociala medier i syfte att sprida budskapet om Hundstallets viktiga arbete om att skapa en bättre värld för hundar. Något som ligger Frans varmt om hjärtat.

”Jag minns fortfarande den minnesvärda fyra timmars bilresan jag och min pappa gjorde för att hämta upp vår familjs allra första hund. Under hela den långa hemfärden låg hon och sov tryggt i min famn i baksätet. Det är en sådan upplevelse som jag aldrig kommer att glömma. Att få vara med och bevittna hennes uppväxt som den mest älskade medlemmen i vår familj har varit en sann glädje. Det har funnits många tillfällen då jag frivilligt har valt att sova på golvet bredvid hennes hundkorg, bara för att ha sällskap.
Jag intalade mig själv att det var det hon mest behövde när stormen rasade utanför. Men i eftertanke inser jag att det kanske var mer för min egen skull än för hennes.

Det har skapats 1000 minnen som alltid kommer att ha en speciell plats i mitt hjärta. Att ha fått dela mitt liv med en sådan fantastisk vän har varit en oersättlig gåva.
Jag är tacksam för varje stund och varje ögonblick av glädje och kärlek som min älskade hund ger mig.

För mig är det därav en självklarhet att uppmärksamma Hundstallets hederliga arbete där dom sätter människans bästa vän först” - säger Frans

Om Hundstallet

Hundstallets uppgift är att hjälpa, vårda och omplacera utsatta hundar. Oavsett anledning till att en hund kommer till Hundstallet gör dom allt dom kan för att ge varje hund just det den behöver. Dom tar emot hundar 24 timmar om dygnet, sju dagar i veckan, året om. Hundstallet får inga statliga bidrag utan finansieras helt av gåvor från allmänheten." Deras uppgift är att hjälpa, vårda och omplacera utsatta hundar och är hundens röst och arbetar för att ge hundar en andra chans och förbättra deras välfärd i samhället. Hundstallet möter hundarna vänligt, tålmodigt och alltid med respekt. Deras pedagogik bygger på tre hörnstenar: uppskattning och kärlek för hundarna som de är, stöttning i det som är svårt för dem, och utmaningar och stimulans i det som intresserar dem.

´´Hundstallet arbetar för att alla hundar ska få en andra chans och leva i ett tryggt och kärleksfullt hem. Just nu är det ett väldigt högt tryck på Hundstallet och det är många hundar som behöver vår hjälp. Därför är vi otroligt glada över att Frans vill berätta om vår verksamhet. Tillsammans kan vi hjälpa fler hundar att få en andra chans." - säger Erika Garmelius, Kommunikationsansvarig på
Hundstallet.

Om Frans
Frans Jeppsson Wall en unik musikalisk begåvning! Redan som barn slog han igenom med den omtalade Zlatan-låten som släpptes under VM, vilket bara var början på en enastående resa. Han vann Melodifestivalen 2016 och representerade Sverige i Eurovision Song Contest med låten ´´If I were sorry´´ som totalt har strömmat 180 miljoner gånger, Frans har erövrat svenska folkets hjärtan. Med en aktiv uppväxt och passion för både musik och sport, bjuder han på en dynamisk och energifylld scenupplevelse. Klädd i avslappnad och stilren stil, med fokus på funktion och färg, har Frans en autentisk look. Han älskar även film, serier och hundar.