På bilden:  John Larzon, CMO på Däckskiftarna och Chris Adam, Apoc och Benjamin Jennebo från Smash Into Pieces | Fotograf: John Gyllhamn
På bilden: John Larzon, CMO på Däckskiftarna och Chris Adam, Apoc och Benjamin Jennebo från Smash Into Pieces | Fotograf: John Gyllhamn

Däckskiftarna och Smash Into Pieces i unikt samarbete ” ska förändra människors syn på däck''

I en banbrytande satsning slår Sveriges snabbast växande däckservicekedja, Däckskiftarna, sig samman med det internationellt hyllade rockbandet Smash Into Pieces för att revolutionera hur vi ser på däck. Med humor och rock'n'roll som verktyg strävar de efter att göra det vardagliga däckbytet både roligare och mer engagerande. Detta unika samarbete kommer att omfatta allt från sociala medier-kampanjer till spännande konsertupplevelser, med målet att lyfta vikten av säkra däck på ett helt nytt sätt.

"Temat för samarbetet är; “måste däck vara tråkigt?" säger John Larzon, marknadsansvarig på Däckskiftarna. Smash har flera gemensamma nämnare med vårt varumärke. Det vi gemensamt skapat är en gyllene mix av att våga göra saker annorlunda spetsat med humor. Det tror vi är nyckeln till att få fler bilägare att förstå vikten av säkra däckbyten och hur stor påverkan däcken har på bilen, fortsätter John.

Att vi gör ett däckbyte på under fem minuter har gjort att barnfamiljer har blivit vår absolut största kundgrupp. Därför känns det otroligt kul att ge alla som lämnar in sina däck på vårt däckhotell den här säsongen en chans att vinna fyra backstage biljetter till valfri spelning med bandet, säger John.

Samarbetet innefattar en rad kreativa kampanjer där bandet och däck möts på ett sätt som aldrig tidigare skådats, med en stor dos humor. Tillsammans planerar Däckskiftarna och Smash Into Pieces att lansera en serie videor, sociala medier-kampanjer, konsertupplevelser och interaktiva upplevelser som både utbildar och underhåller kunder och fans.

"Med Smash Into Pieces intensiva turnéschema, både i Sverige och runt om i världen, är det få band som tillbringar så många dagar på vägarna. Under 2023 hade de hela 240 resdagar – deras turnéfordon är deras andra hem! Med så mycket tid på vägarna är det avgörande att kunna resa tryggt och säkert. Så, om det är något de verkligen behöver, så är det bra däck som klarar av alla äventyr!" säger Lisa Stålstierna, sponsoransvarig för Smash Into Pieces.

Håll utkik efter fler spännande nyheter och kampanjer från Däckskiftarna och Smash Into Pieces under hösten.

För mer information, vänligen kontakta:

John Larzon
Marknadsansvarig Däckskiftarna
john.larzon@dackskiftarna.se

Sponsoransvarig, Smash Into Pieces
lisa@steelstar.se
0739992083

Om Däckskiftarna
Däckskiftarnas unika pop-up koncept har på kort tid gjort företaget till en av Sveriges största däckkedjor med hundratusentals kunder varje säsong. Grunden till framgångarna är att erbjuda en tillgänglig on demand service på parkeringen utanför handelsplatser. Till hösten 2024 öppnar Däckskiftarna sex nya stationer, och finns totalt på 83 platser för att erbjuda bilägare flexibla och snabba däckbyten.

Om Smash Into Pieces
Smash Into Pieces, grundat för 16 år sedan i Örebro, är idag ett av Skandinaviens snabbast växande alternativa rockband och slog igenom i Sverige efter 2 bronsplaceringar i 2023 och 2024;s upplaga av Melodifestivalen följt av en rad rekord inom svensk rockmusikhistoria. Bandet består av fyra medlemmar, med trummisen Apoc som sticker ut genom att bära en lysande mask, vilket har gjort honom till bandets ikoniska och mystiska superhjälte – ingen vet vem som döljer sig bakom masken. Med ett budskap om att följa sina drömmar och nå sin fulla potential, lever de efter mottot "Anything standing between us and our dreams, we Smash Into Pieces." Bandet har släppt 8 album, över 50 singlar och har sammanlagt över en miljard strömningar på Spotify och YouTube - med 500 000 dagliga lyssnare och placeringar på de absolut största globala rocklistorna.

Bandet representeras av Steelstar Agency som är en artist och talangagentur som erbjuder tjänster inom management, press och PR, sponsring och skivbolag. I agenturen finns en rad nationella och internationella artister och influencers som bland annat Smash Into Pieces, Dotter, Lisa Ajax, Hammerfall m fl.