På bilden: Hampus Lindblom I Grafisk design: Ylva Sandström

Hampus Lindblom - Vår nya Brand Partnership Manager på Steelstar Agency

Vi fortsätter att presentera stjärnorna bakom Steelstar Agency! Den här gången riktas spotlighten mot Hampus Lindblom, vår Brand Partnership Manager.

Kan du berätta lite om dig själv?

Jag heter Hampus, är 28 år gammal och arbetar som Brand Partnership Agent. Min huvudsakliga arbetsuppgift är att etablera samarbeten med våra profiler och företag. Jag har en bakgrund från IHM Business School med en utbildning inom Account Manager Digital Solutions, en skola och utbildning som jag starkt kan rekommendera.

Vilken aspekt av ditt jobb tycker du är mest givande och varför?

Mitt övergripande mål är att etablera samarbeten där båda parter upplever en win-win situation och känner sig nöjda med resultatet. Det är en princip som jag konstant håller i åtanke och aktivt arbetar efter för att säkerställa att varje affär blir så framgångsrik som möjligt. Jag tror starkt på att skapa partnerskap som inte bara uppfyller våra gemensamma mål och intressen utan också bygger långsiktiga och ömsesidigt fördelaktiga relationer. Genom att ständigt sträva efter att maximera värdet för både våra profiler och företag, strävar jag efter att skapa hållbara och positiva affärsupplevelser. Det är ett tillvägagångssätt som jag anser vara avgörande för att skapa och bibehålla framgångsrika samarbeten över tid.

Vad motiverar dig mest att göra ditt bästa på jobbet?

Utmaningen jag möter varje dag inom försäljning ger mig möjligheten att konstant utvecklas. Jag uppskattar den dagliga variationen och möjligheten att lösa olika uppgifter. Varje hinder ser jag som en chans att växa och förbättra mina färdigheter. Att ständigt söka nya tillvägagångssätt motiverar mig att möta dagliga utmaningar med entusiasm och engagemang.

Varför Steelstar Agency?

Under en nylig konversation med Lisa, VD för vår organisation, hade jag en mycket givande dialog där vi delade vår entusiasm för den spännande produkten vi för närvarande arbetar med. Lisa delar min övertygelse om produktens potential och den värdefulla inverkan den kan ha på marknaden.

Det är värt att nämna att vår försäljningsprocess är något komplex och tar sin tid, vilket faktiskt har varit en av de drivande faktorerna bakom mitt val att engagera mig med Steelstar. Jag tror starkt på att investera tid och resurser i en försäljningsstrategi som inte bara är effektiv utan också hållbar över tid.

Att ha en VD som inte bara förstår utan också delar min vision och motivation har varit en avgörande faktor för mig. Det skapar en positiv arbetsmiljö och ökar vår förmåga att möta de komplexa utmaningar som vår försäljningsprocess kan innebära. Det är dessa dynamiska aspekter av vårt arbete som driver mig att aktivt och engagerat fortsätta bidra till Steelstar och vår gemensamma framgång.

Har du något tips på hur man kan lyckas inom försäljningsarbetet?

Jag tror starkt på att personlig och professionell utveckling är avgörande inom försäljning. Att reflektera över ens prestationer och skriva ner områden där man kan förbättras är viktigt för att växa. Försäljning är en disciplin som jag anser är relativt enkel att förstå teoretiskt, men desto svårare att tillämpa i praktiken. För att nå framgång på lång sikt krävs en genuin vilja att kontinuerligt utvecklas och förbättras.