STCC TCR Scandinavia, foto: Anders Helgesson

VEIDEC fortsätter framgångsrikt samarbete med STCC

VEIDEC AB fortsätter samarbetet med kungaklassen av skandinavisk elitracing STCC inför säsongen 2022 med fokus på produktutveckling, miljö och säker arbetsmiljö.

– Det är en självklarhet för oss att fortsätta vårt, sedan många år, framgångsrika samarbete med STCC, säger Joakim Adgård, vd för VEIDEC AB.

– För oss finns det inga bättre förhållanden än motorsport vad gäller att sätta våra produkter under extrema förhållanden och kunna driva utvecklingen starkt framåt. En utveckling, att skapa produkter med ”racingkvalitet”, minimal påverkan på miljön och samtidigt säkra en god arbetsmiljö för slutanvändaren. STCC har många stora förändringar på gång inför framtiden och vi ser fram emot att fortsätta jobba tillsammans med dem kring detta.

STCC och VEIDEC inledde ett första samarbete redan i början av 2000-talet, ett samarbete som förändrats och utvecklats genom åren.

– Vi är glada över att fortsätta vårt samarbete med VEIDEC, ett samarbete som har lång och givande historik vad gäller miljöarbete, säger Micke Bern, vd för STCC.

– VEIDEC ligger bakom en stor del av viktiga milstolpar för STCC som miljöcertifiering av mästerskapet, introduktionen av etanol, biogas och alkylatbensin. Nu ser vi fram emot att jobba vidare med dem kring de spännande förändringar som väntar framöver.

Årets STCC-säsong startar den 3-4 juni på Ljungbyheds Motorbana, läs mer.

STCC äger de kommersiella rättigheterna till racingserien STCC. Mästerskapet bildades 1996 och har sitt säte på Ljungbyheds Motorbana i Skåne. STCC driver och arrangerar en av Sveriges största arena- och TV-sporter. I STCC:s evenemang avgörs, i samarbete med Svenska Bilsportförbundet, de svenska mästerskapen i klassen STCC.

Hemsida STCC: www.stcc.se