STCC stöttar Pro Superbike Experience

Männen bakom Pro Superbike Experience: Peter Dahlbom, Eric Hulth och Sandy Berlin

STCC stöttar Pro Superbike Experience

STCC AB stöttar ett nytt initiativ inom svensk roadracing – Pro Superbike Experience, PSE. Syftet är att hjälpa fram nya förare till roadracingens tyngsta klass i Sverige, Pro Superbike. PSE kommer att till varje tävlingshelg välja ut en förartalang som får hjälp med allt som behövs för att köra ett Pro Superbike-race. STCC AB:s vd, Bob Huzell ser fram emot samarbetet med PSE.

–      Pro Superbike Experience är ett jättebra initiativ som vi mer än gärna ger vårt stöd, säger han. I våras gick Jack & Jones in som huvudsponsor i klassen och PSE:s initiativ är ytterligare ett steg i rätt riktning för svensk roadracing.

Bakom PSE står Peter Dahlbom, Sandy Berlin och Eric Hulth, alla tre med förflutet som roadracingförare, till vardags kommenterar de motorcykelsport på Eurosport.

–      Vi vill visa att steget upp till Pro Superbike inte behöver vara så stort som många kanske tror, säger Sandy Berlin. Nu ser vi till att de talanger som finns där ute får chansen att prova på för att ge dem en möjlighet att gå vidare på egen hand.

Konkret kommer stödet från PSE bestå av ett paket som innebär att den utvalde föraren tävlar utan kostnad – däck, bränsle, depåplats, startavgifter, allt tas om hand av PSE tillsammans med STCC och deras partners.

–      Vi kommer inom kort att tillkännage vem den förste föraren är, säger Berlin. Jag är övertygad om att han kommer att stå sig i konkurrensen.

Den 9-10 juli kommer PSE:s kandidat att få känna på hetluften. Då körs årets tredje tävlingshelg i Jack & Jones Trophy, Pro Superbike, på Falkenbergs motorbana.

STCC AB äger de kommersiella rättigheterna till racingserien STCC. Bolaget bildades 1996 och har sitt säte i Stockholm. STCC AB driver och arrangerar en av Sveriges största arena- och TV-sporter med ca. 13.000 åskådare per deltävling och över 70 timmars TV-sändning. Är du nyfiken på STCC och vill veta mer, tveka inte att höra av dig!

131 40 Nacka

www.stcc.se