Ring Knutstorp och STCC nominerade till årets evenemang

Ring Knutstorp och STCC nominerade till årets evenemang

Marknadsföreningen i Helsingborg har nominerat Ring Knutstorp och STCC till Guldkärnan 2011 i kategorin Årets Evenemang. Årets vinnare av Guldkärnan koras den 13 oktober på Sundspärlan i Helsingborg.

–Det känns väldigt bra att våra insatser som arrangör uppmärksammas på det här viset, säger Magnus Öhrström, VD för Ring Knutstorp. Våra arrangemang som vi gör tillsammans med STCC knyter samman publik och näringsliv på ett fantastiskt sätt.

I våras kördes årets första STCC-tävling av två på Ring Knutstorp. Bob Huzell, VD för STCC AB, ser fram emot den kommande helgen då det är dags för årets andra stopp på banan i Kågeröd.

–Det är väldigt roligt att vi har ett av våra evenemang kvar att köra med tanke på att vi redan är nominerade, säger Huzell. Det sporrar oss att göra helgens tävlingar till något alldeles extra.

Sedan 1966 har Marknadsföreningen i Helsingborgsregionen belönat människor och organisationer som förändrat stad och bygd till det bättre. Från början hette utmärkelsen Måns Bock-stipendiet. Sedan 1999 heter den Guldkärnan. Guldkärnan delas ut i kategorierna årets designer, årets evenemang, årets marknadsförare och årets personlighet.

STCC AB äger de kommersiella rättigheterna till racingserien STCC. Bolaget bildades 1996 och har sitt säte i Stockholm. STCC AB driver och arrangerar en av Sveriges största arena- och TV-sporter med ca. 13.000 åskådare per deltävling och över 70 timmars TV-sändning. Är du nyfiken på STCC och vill veta mer, tveka inte att höra av dig!

131 40 Nacka

www.stcc.se