550-hästars prototypen PWR002 vars teknik kommer användas i STCC 2023

Nu släpps biljetterna till STCC i Knutstorp med specialerbjudande till Helsingborg

I dag släpps biljetterna till STCC på Ring Knutstorp som körs 31/8 - 1/9 med de nya 550-hästars elektriska STCC-bilarna tillsammans med ett brett utbud av tävlingar, underhållning, företagsexpo och uppvisning.

Dessutom kan de som köper biljett till STCC Head 2 Head i Helsingborg använda samma biljett till Knutstorp för fri entré till evenemanget.

– Evenemanget på Ring Knutstorp kombinerar adrenalinfyllda STCC-tävlingar med fokus på den senaste EV-tekniken och spektakulär underhållning. Redan idag har vi 50 utställare klara och vi räknar med ett utsålt Ring Knutstorp, säger Micke Bern, vd för STCC.

– Vi kommer även arrangera medåkning till förmån för Min Stora Dag och flera andra organisationer direkt efter STCC-prisutdelningen där samtliga intäkter skänks till välgörenhet.

STCC tävlar tillsammans med NXT Gen Cup, Pro Superbike, Radical Cup Scandinavia och V8 Thunder Cars på Ring Knutstorp.

Evenemanget inleds med fri entré under torsdagen när tester och kval körs, följt av ett intensivt program av tävlingar och underhållning under fredagen när entrébiljett krävs.

Läs mer och boka dina biljetter här!

Vad är STCC?
STCC är Skandinaviens ledande racing-mästerskap som grundades 1996. Mästerskapet tävlar med kraftigt modifierade standardbilar i ett explosivt och adrenalinfyllt tävlingsformat på de bästa racingbanorna i Sverige. Från och med 2023 elektrifieras mästerskapet med helt nya tävlingsbilar på nära 550 hästkrafter, de kraftfullaste bilarna i STCC:s historia. STCC sänds LIVE via streamingplattformen STCC+.

Johan Meissner
Pressansvarig - STCC AB