Fredrik Larsson kör för WestCoast Racing i STCC

Fredrik Larsson kör för WestCoast Racing i STCC

Fredrik Larsson kommer att inleda säsongen för WestCoast Racing i teamets tredje bil. Falkenbergsföraren återvänder till teamet för 2014 och börjar med veckans försäsongstester och premiären på Ring Knutstorp 9-10 maj.

– Kul att äntligen komma till start, säger Fredrik. Jag är väldigt motiverad och nu ska vi tillsammans jobba hårt för att få alla pusselbitar på plats för att göra det möjligt att köra hela säsongen. De nya reglerna för kval och race tror jag kommer passa mig väldigt bra och min ambition är som alltid att vinna. Hos WestCoast har jag bäst förutsättningar med bra relationer med mekaniker och ingenjörer och inarbetade rutiner. Det är kul att se att det verkar bli ett väldigt tufft startfält i år och att det blåser år rätt håll i STCC.

Med två unga lovande debutanter, Erik Jonsson och Philip Forsman, i teamet är Dick Jönsson Wigroth glad att Fredrik Larsson kan inleda säsongen med teamet och bidra med sin erfarenhet.

– Det har varit mycket jobb med att få vår tredje bil klar till start men det känns väldigt bra att Fredrik kan inleda säsongen med oss, säger Dick. Han kommer att bidra med mycket erfarenhet och vara som en mentor för Erik och Philip vilket hela teamet kommer att ha nytta av. Vår ambition är självklart att Fredrik ska kunna köra hela säsongen och vi arbetar just nu tillsammans hårt på att göra det möjligt för oss att köra med tre bilar hela året.