STCC 2024. Foto: Anders Helgesson/STCC

STCC-premiären i Göteborg snart slutsåld

STCC-premiären precis utanför Ullevi i hjärtat av Göteborg den 8-9 juni närmar sig med stormsteg och biljettförsäljningen går starkt där det snart är slutsålt för såväl lördagen som söndagens tävlingsdagar.

- Vi är positivt överraskade och det är riktigt kul att se det starka intresset för STCC-premiären i Göteborg! säger Micke Bern vd för STCC.

- Vi skriver ett nytt motorsportkapitel med två dagar av fullspäckat schema där vi debuterar såväl våra nya elektriska tävlingsbilar som det nya Head 2 Head-tävlingsformatet. Detta kombinerar vi med uppvisningar på banan och ett stort eventområde som är öppet för allmänheten där vi ser fram emot att välkomna alla fans!

Under lördagens tävlingar är VIP-läktaren slutsåld och en del av B-läktaren, medan söndagens tävling har två delar av B-läktaren slutsåld och ett begränsat antal platser tillgängliga på VIP-läktaren.

Förutom den elektriska världspremiären för STCC med det nya och explosiva Head 2 Head-formatet är ett stort eventområde framför Ullevi öppet för allmänheten under lördagen och söndagen.

Här kan publiken träffa STCC-förarna, titta närmare på de nya 550-hästars tävlingsbilarna, köra STCC E-SPORTS, spana in de senaste elektriska bilmodellerna och delta i aktiviteter för hela familjen.

Inne på arenan kommer publiken bland annat att kunna uppleva FMX Show med MX-motorcyklar, uppträdanden och utvalda gäster får åka hot laps runt banan med STCC-förarna.

STCC-premiären 2024 körs på en 625 meter lång Head 2 Head-bana som byggs i samarbete med Göteborg & Co och Ramudden på eventområdet mellan Ullevi och Scandinavium - köp dina biljetter och läs mer här!

Vad är STCC?
STCC är Skandinaviens ledande racing-mästerskap som grundades 1996. Mästerskapet tävlar med kraftigt modifierade standardbilar i ett explosivt, kort och adrenalinfyllt tävlingsformat på de bästa racingbanorna i Sverige. Från och med 2024 elektrifieras mästerskapet med helt nya tävlingsbilar på nära 550 hästkrafter, de kraftfullaste bilarna i STCC:s historia. STCC sänds LIVE via streamingplattformen STCC+.

Vad är Göteborg & Co
Göteborg & Co:s mål är att få fler att upptäcka och välja Göteborg. Det görs genom att i bred samverkan leda och driva utvecklingen av Göteborg som hållbar destination, så att alla som lever och verkar här gynnas av en växande besöksnäring. Göteborg & Co är moderbolag i klustret Turism, Kultur & Evenemang där Liseberg, Got Event och Göteborgs Stadsteater ingår. Göteborg & Co är en del av Göteborgs Stad.