Treårsavtal med AIK Innebandy!

- Ett ökat intresse för sporten, tillsammans med våra starka sportsliga prestationer, skapar ett så här starkt samarbete, förklarar AIK:s klubbdirektör Axel Wester. Avtalet har tecknats mellan AIK Innebandy, Salming, adidas och Stadium och är värt flera miljoner för klubben. Ny samarbetspartner för textilier och skor blir adidas: - AIK har de senaste åren befäst sin position som en av Sveriges ledande klubbar inom innebandy. Som det ledande varumärket inom sporten är det naturligt för adidas att samarbeta med AIK och förse dem med nya innovativa produkter för att tillsammans ta innebandyn till en ännu högre nivå, säger Stefan Alvarsson, Head of Sports Marketing, på adidas. AIK:s mångåriga samarbetspartner Salming Sports fortsätter som leverantör av innebandyutrustning: - Vi är stolta över att under ett decennium fått AIK:s förtroende, vilket befäster Salmings position som leverantör av innebandyutrustning till spelare av yttersta världsklass, säger Tomas Solin affärsområdeschef Salming. Efter tre lyckade år fortsätter samarbetet med Stadium, som de kommande tre åren blir officiell samarbetsbutik: - Vi är mycket glada att fortsätta samarbetet. AIK Innebandy är sportens starkaste varumärke med herr-, dam- och ungdomsverksamhet av rang och bredd. Det är viktiga kriterier för oss när vi går in i ett sponsorsamarbete, säger Niclas Andersson, Sponsoransvarig på Stadium. För mer information, kontakta: AIK Axel Wester Klubbdirektör 0705-221907 axel.wester@aik.se adidas Stefan Alvarsson Head of Sports Marketing, Area Nordic 0707-549113 stefan.alvarsson@adidas.se Salming Sports Tomas Solin Affärsområdeschef 0701-842451 tomas.solin@salmingsports.com Stadium Niclas Andersson Sponsoransvarig 0708-369164 niclas.andersson@stadium.se